سیاسی

تنش بین جنگنده‌های امریکایی و روسی بر فراز آسمان سوریه

یک مقام نظامی روسیه از تنش هوایی در آسمان سوریه و نزدیک بودن برخورد یک فروند بمب افکن نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا با یک هواپیمای شناسایی روسیه بر فراز استان حمص سوریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری تاس روسیه به نقل از یک مقام نظامی روسیه مستقر در سوریه گزارش داد یک فروند بمب افکن ائتلاف تحت رهبری امریکا در سوریه، عصر روز گذشته به شکل بسیار خطرناکی به یک هواپیمای شناسایی روسی بر فراز استان حمص نزدیک شد.

به گزارش البیان، کاپیتان «اولگ ایگناسیوک»، معاون مرکز روسی آشتی بین طرف های متخاصم در سوریه، اعلام کرد: یک فروند بمب افکن « F/A-18 » ائتلاف به طرز خطرناکی به یک هواپیمای « An-30» نیروی هوا فضای روسیه که در قالب یک پرواز برنامه‌ریزی شده در حریم هوایی سوریه به پرواز درآمده بود، نزدیک شد.

وی افزود: خلبان و خدمه هواپیمای روسی با نشان دادن مهارت بالای خود، بلافاصله اقدامات لازم را برای جلوگیری از برخورد دو هواپیما انجام دادند.

تاس گزارش داد که این حادثه بر فراز منطقه التنف در استان حمص رخ داده است که امریکا یک پایگاه نظامی نیز در این منطقه در آن سوی مرز با اردن دارد.

گفتنی است امریکا 900 سرباز در سوریه و 2500 سرباز در عراق دارد و تاکید می کند از این نیروها که برای ارائه مشاوره و کمک به نیروهای محلی برای جلوگیری از بازگشت داعش فعالیت دارند، استفاده می کند.

منبع
البیان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا