سیاسی

رئیس جمهور الجزایر: آماده اعزام ارتش خود به غزه هستیم

اظهارات رئیس جمهور الجزایر در خصوص بازگشایی مرزهای مصر و غزه و اعلام آمادگی برای اعزام نیروهای ارتش این کشور به غزه واکنش‌های بسیار زیادی را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

میدل ایست نیوز: اظهارات رئیس جمهور الجزایر در خصوص بازگشایی مرزهای مصر و غزه و اعلام آمادگی برای اعزام نیروهای ارتش این کشور به غزه واکنش‌های بسیار زیادی را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

به گزارش سی ان ان، سخنان عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر در کارزار انتخاباتی‌اش در یکی از شهرهای این کشور  مبنی بر باز کردن مرزها با غزه به منظور ورود نیروهای ارتش به این منطقه و ساخت بیمارستان، واکنش‌های متفاوتی را در شبکه اجتماعی ایکس برانگیخته است.

تبون در سخنان خود با تاکید بر ضرورت متوقف کردن کشتارها در نوار غزه تصریح کرد: همانطور که در احادیث (پیامبر اسلام «ص») آمده است: هر يك از شما اگر منكرى را ديد بايد با دست خود آن را تغيير دهد. اگر نتوانست، با زبانش تغيير دهد (اعتراض كند) و باز اگر نتوانست، در قلبش آن را انكار كند و اين ضعيف‌ترين مرحله ايمان است. ما هرگز فلسطین را به طور کلی و غزه را به طور خاص رها نخواهیم کرد.

رئیس جمهور الجزایر افزود: ارتش الجزایر آماده است، به محض اینکه مرزها را باز کنند و به اتوبوس‌ها و کامیون‌ها اجازه ورود دهند، وارد غزه شود و ظرف 20 تا 30 روز سه بیمارستان بسازد و صدها پزشک اعزام کند و آماده‌ایم آنچه را که صهیونیست‌ها ویران کرده‌اند، بازسازی کنیم.

تبون افزود: قبلاً هم گفته‌ایم، آرمان و مسئله فلسطین صرفا مربوط به فلسطین نیست بلکه آرمان ما نیز هست و شاید برخی فراموش کنند و بگویند: این انسجام بین فلسطین و الجزایر با توجه به فاصله زیاد میان آنها بی‌معنا است در حالی که ما دور نیستیم. درست است که ما با فلسطین بعد مسافت داریم اما قلب ما با هم است.

این اظهارات واکنش‌های گسترده‌ای را برانگیخته است و برخی صحبت او را پیامی خطاب به مصر قلمداد کرده‌اند که بین الجزایر و نوار غزه است.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس ضمن مقایسه السیسی با حسنی مبارک نوشت: اظهارات رئیس جمهور الجزایر نوعی انتقاد از مصر است که مانع مداخله نظامی الجزایر در غزه است، زیرا ارتش الجزایر در صورت بازگشایی مرزهای مصر و غزه آماده مداخله فوری خواهد بود.

یک کاربر دیگر تصریح کرد: اظهارات رئیس جمهور الجزایر درباره غزه بسیار مهم و بی‌سابقه است و به خدا قسم اگر مصری‌ها اجازه دهند، الجزایری‌ها از مرزهای مصر با غزه عبور خواهند کرد و ارتش خود را به آنجا اعزام می‌کنند.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا