اقتصادی

کویت به دنبال امضای قرارداد 15 ساله با قطر در راستای واردات ال‌ان‌جی

کویت قصد دارد برای واردات سالانه یک میلیون تن گاز طبیعی مایع با شرکت «قطر انرژی»، قرارداد 15 ساله را امضا کند.

میدل ایست نیوز: بر اساس گزارش‌ رسانه‌های کویت، «موسسه نفت کویت» به دنبال امضای توافقنامه بلندمدت با شرکت «قطر انرژی» برای واردات سالانه یک میلیون تن گاز با امکان افزایش آن، است.

به گزارش العربی الجدید، این توافقنامه 15 ساله، تامین‌کننده گاز بیشتری برای نیروگاهای برق در کویت است و با شروع سال 2025، از طریق ورود محموله‌های گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) به بندر الزور کویت، کار خود را آغاز می‌کند.

موسسه نفت کویت و شرکت قطر انرژی در ژانویه 2020، توافقنامه بلندمدت صادرات سالانه سه میلیون تن گاز طبیعی مایع به کویت را امضا کرده بودند.

سعد بن شریده الکعبی وزیر انرژی قطر و مدیر اجرایی «قطر پترولیوم» در مراسم امضای توافقنامه، اعلام کرده بود این توافقنامه از طریق واردات گاز طبیعی مایع تا پس از نیمه دوم دهه آتی، در تقویت روابط با کویت نقش ایفا خواهد کرد.

خالد علی الفاضل وزیر نفت و وزیر برق و آب و رئیس هیئت مدیره موسسه نفت کویت نیز گفته بود واردات گاز طبیعی مایع به کویت در راستای طرح بلندپروازانه رشد اقتصادی و تامین نیازهای فزاینده انرژی پاک مانند گاز طبیعی انجام شده و این امر به اجرای چشم انداز کویت در حفظ محیط زیست از طریق کاهش گازهای مضر و بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا