اجتماعیخبر اولسیاسی

اعلام آمار تفکیکی زائران اربعین توسط سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق آمار جدید ورود اتباع خارجی و زائران ایرانی به این کشور را برای حضور در مراسم اربعین حسینی اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق آمار جدید ورود اتباع خارجی و زائران ایرانی به این کشور را برای حضور در مراسم اربعین حسینی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، علاء الدین القیسی سخنگوی سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد: تعداد کل زائران خارجی که از ششم تا نوزدهم آگوست (اول تا چهاردهم صفر) از طریق گذرگاه‌های زمینی و هوایی برای حضور در مراسم اربعین وارد این کشور شده اند به 2 میلیون و 713 هزار و 156 نفر رسیده است در حالی که شمار زائرانی که از عراق خارج شده‌اند یک میلیون و 77 هزار و 582 نفر بوده است.

وی افزود شمار زائران ایرانی که در این بازه زمانی وارد عراق شده‌اند 2 میلیون و 510 هزار و 421 نفر و شمار زائران ایرانی خارج شده از عراق 997 هزار 637 نفر رسیده است.

القیسی افزود: شمار زائران افغانستانی که در این مدت زمان به عراق وارد شده‌اند 26 هزار و 941 نفر و شمار خروجی‌ها 2 هزار و 109زائر بوده است.

در همین حال تعداد زائران پاکستانی که در این بازه زمانی وارد خاک عراق شده‌اند 19 هزار و 245 نفر بوده و شمار زائرانی که خارج شده‌اند 2 هزار و 157 نفر بوده است.

این منبع همچنین عنوان کرد: تعداد زوار جمهوری آذربایجان که در این مدت زمان وارد خاک عراق شده‌اند به 9240 نفر می‌رسد و تعداد زائران خروجی به 73 زائر رسیده است.

در همین حال تعداد ورودی زائران از دیگر ملیت‌ها در بازه زمانی اول تا چهاردهم صفر، 117 هزار و 819 نفر و تعداد زائران خروجی 75 هزار و 568 نفر بوده‌اند.

سخنگوی سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق عراق اعلام کرد فرایند ثبت اسامی زائران در تمام گذرگاه‌های زمینی و هوایی بدون هیچ مانع و تاخیری و به شکلی بسیار روان در حال انجام است و با توجه به افزایش روزافزون زائران، واردات مواد غذایی از طریق فرآیند مبادلات تجاری همچنان ادامه دارد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا