سیاسی

بازداشت اعضای باند شنود، جعل و باج‌گیری در دفتر نخست وزیر عراق

منابع خبری از بازداشت اعضای یک شبکه شنود و جعل مناصب و باج‌خواهی از نمایندگان پارلمان در داخل دفتر نخست وزیری عراق خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع خبری در عراق روز سه‌شنبه گزارش دادند اعضای یک شبکه شامل کارمندان و افسران متخصص در امنیت دیجیتال که در داخل دفتر نخست وزیر عراق به شنود و جعل مبادرت می‌کردند، بازداشت شده‌اند.

به گزارش الشرق الاوسط، این گزارش همزمان با تصمیم دولت عراق مبنی بر تحقیقات از یکی از کارمندان دفتر نخست وزیری و تعلیق وی از کار و فعالیت تا اطلاع ثانوی، منتشر شده است.

«مصطفی سند» نماینده پارلمان عراق با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دادگاه تحقیق الکرخ که متخصص در پرونده‌های تروریسم است، اعضای یک شبکه را به ریاست «محمد جوحی» و شماری از افسران و کارمندان در کاخ نخست وزیری بازداشت کرد.

«مصطفی سند» افزود: اعضای این شبکه به اقدامات ناسالم و تجارت ناپاک و شنود تلفن تعدادی از نمایندگان و سیاستمداران از جمله شماره تلفن من، مبادرت و یک شبکه ارتش سایبری را نیز هدایت می‌کردند و به تولید اخبار جعلی، و جعل مناصب سیاستمداران، بازرگانان و صاحبان شبکه‌های اقدام می‌کردند.

این منبع خاطر نشان کرد: متهم اصلی «محمد جوحی» نام دارد که ریاست این شبکه را بر عهده داشته است و در پست دستیار مدیرکل بخش اداری نخست وزیری و دبیر تیم دولتی و مسئول ارتباط با نمایندگان مجلس ایفای نقش می‌کرده است.

وی افزود: اعضای این شبکه به کارهای خود اعتراف کرده‌اند و اظهارات آنها شنیده شده و برایشان پرونده قضایی تشکیل شده است.

این منبع تاکید کرد: کارمند دفتر السودانی یک افسر امنیت ملی را که متخصص امنیت دیجیتال است استخدام کرده بود تا به او در کار شنود و باج‌گیری از نمایندگان کمک کند.

گفتنی است محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق نیز دستور تشکیل یک کمیته تحقیقاتی علیه یکی از کارمندان شاغل در دفترش را بدون ذکر نام او صادر کرده است.

دفتر السودانی با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: هیچ گونه تخلف از قانون را تحمل نخواهد کرد و از همه اقدامات قانونی در این زمینه حمایت می‌کند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا