خبر اولسیاسی

السودانی: در دولت کنونی عراق پروژه عقب افتاده نداریم

نخست وزیر عراق که به منظور افتتاح چند طرح و پروژه مهم و بازدید از مراحل پیشرفت ساخت فرودگاه بین المللی به ناصریه مرکز استان ذی قار سفر کرده است، اعلام کرد که دولت فعلی هیچ پروژه عقب افتاده‌ای ندارد.

میدل ایست نیوز: دفتر رسانه‌ای نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: محمد شیاع السودانی امروز در سفر به ناصریه مرکز استان ذی قار چند پروژه از جمله توسعه شبکه‌های انتقال و توزیع برق در این استان و مجموعه‌ای از پروژه‌های تولیدی و توسعه را افتتاح کرد و در جریان پیشرفت کار پروژه فرودگاه بین‌المللی ناصریه و تأسیسات آن قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، السودانی در بازدید از نیروگاه جنوب استان ناصریه خاطرنشان کرد: گسترش و نوسازی بخش‌های انتقال انرژی، انعطاف‌پذیری در عرضه برق را فراهم می‌کند ضمن آنکه دریافت پول برق و صرفه‌جویی‌ها در مصرف می‌تواند جلوی قطعی‌های برق را بگیرد و به ساعات عرضه برق برای شهروندان بیافزاید.

السودانی در جریان نشستی با مقامات وزارت نیرو و مسئولان شورای استانی، نمایندگان پارلمان و استاندار ذی قار، اظهار داشت: اولین پروژه از این میان در چارچوب تولید برق با توافق با شرکت جنرال الکتریک به سیکل ترکیبی مربوط است و 250 مگاوات به تولید این ایستگاه اضافه خواهد کرد ضمن آنکه توافق با شرکت زیمنس آلمان نیز 921 مگاوات دیگر به توانمندی تولید اضافه خواهد کرد و در این چارچوب واحدهای گاز سیکل به صورت تک واحدی و ترکیبی احداث خواهند شد.

نخست وزیر عراق افزود: عملیات اجرایی برای دو پروژه تولید انرژی خورشیدی به حجم کل 800 مگاوات نیز در دست انجام است که نخستین پروژه ایستگاه انرژی خورشیدی در«میسلون» با ظرفیت 500 مگاوات و دیگری پروژه انرژی خورشیدی در اور با ظرفیت 300 مگاوات خواهد بود.

السودانی در ادامه به راه‌اندازی پروژه‌های حمل و نقل شامل ایستگاه دوم جنوب ناصریه، الرمیله با ظرفیت‌های گوناگون اشاره کرد و گفت: اگر پیگیری مجدانه مسئولان نبود، نمی‌توانستیم این پروژه‌ها را در این استان راه‌اندازی کنیم و این مشکل برق صرفا به تولید محدود نیست بلکه مشکل توزیع و انتقال نیز هست.

وی افزود: اولین علاقه دولت بر تکمیل پروژه‌های سیکل ترکیبی برای تامین 10 هزار مگاوات بود که 6 هزار مگاوات آن از طریق سرمایه‌گذاری تکمیل شد و مابقی تحت پوشش قرارداد چین قرار گرفت.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه دولت کنونی عراق هیچ پروژه عقب افتاده‌ای ندارد، تاکید کرد به تمام پروژه‌های عقب افتاده قبلی رسیدگی شده است و تصمیمات هیات وزیران برای پایان دادن به پرونده‌های معلق مانده ادامه دارد و ما از زحمات تکنسین‌ها و کارکنان وزارت نیرو که در این شرایط سخت اقلیمی فشارهای زیادی را متحمل می‌شوند، تقدیر می‌کنیم.

گفتنی است السودانی امروز در سفر به استان ذی قار، پروژه ساخت مسجد (خاتم الانبیا) و پروژه بازار باستانی شهر توریستی اور و همچنین تعدادی از پروژه‌های خدماتی در بخش‌های برق، بهداشت، ورزش و گردشگری را افتتاح کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا