خبر اولسیاسی

فؤاد حسین: مانع از پاسخ امریکا به حمله به عین الاسد شدیم

وزیر خارجه عراق گفت که تلاش های دیپلماتیک عراق، مانع از پاسخ واشنگتن به حمله به پایگاه عین الاسد شده است.

میدل ایست نیوز: در میان تنش بی سابقه در منطقه و نگرانی های بین المللی از گسترش جنگ در نوار غزه به جنگی گسترده تر میان رژیم صهیونیستی و ایران، عراق مجددا بر تلاش خود برای جلوگیری از کشیده شدن منطقه به جنگی فراگیرتر تاکید کرد.

به گزارش العربیه، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در مصاحبه ای با این شبکه خبری، تاکید کرد که کشورش در سطح داخلی و خارجی برای جلوگیری از گسترش درگیری تلاش می کند.

وی افزود که کل منطقه تحت خطر است اما تلاش های بین المللی تاکنون نتیجه بخش نبوده و تنش در صورت عدم دستیابی به آتش بس در غزه ادامه خواهد یافت.

فؤاد حسین، ضمن هشدار نسبت به کشیده شدن عراق به جنگ، اشاره که دولت و احزاب سیاسی این مساله را می دانند.

عدم پاسخ واشنگتن به حمله به عین الاسد

وزیر خارجه عراق با اشاره به اینکه تلاش های دیپلماتیک عراق، مانع از پاسخ واشنگتن به حمله به پایگاه عین الاسد شده است، گفت که مذاکرات کنونی با امریکا درخصوص خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق ادامه دارد و لغو نشده است.

وی تصریح کرد که شرایط منطقه و تنش و جنگ احتمالی، وضعیت را نسبت به قبل متفاوت کرده است.

گفتنی است عین الاسد اخیرا هدف حمله قرار گرفته و که این حمله مانع از پایان حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق شده است.

پاسخ ایران به ترور هنیه

فؤاد حسین درباره احتمال پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه، رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که باید منتظر باشیم ببینیم آیا پاسخ می دهند یا نه.

وی گفت که دولت و پارلمان عراق هستند که تصمیم جنگ یا صلح را در دست دارند.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که مقامات عراق به حفاظت از هیئت های دیپلماتیک و مستشاران و دیپلمات های خارجی در برابر هرگونه حمله ادامه می دهند.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا