اقتصادیسیاسی

مقامات کانال سوئز استقراض وام 380 میلیون دلاری را تکذیب کردند

اداره کانال سوئز مصر اخبار منتشرشده در باره دریافت وام 380 میلیون دلاری در پی کاهش درآمدهای این کانال بر اثر تنش‌های دریایی و حملات انصار الله یمن، را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان اقتصادی کانال سوئز مصر اخبار و شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌ها مبنی بر قصد خود برای استقراض ۱۹ میلیارد جنیه مصری معادل بیش از ۳۸۰ میلیون دلار برای یک دوره ۱۳ ساله به منظور تکمیل پروژه‌های توسعه این کانال را تکذیب کرد.

به گزارش الحره، اداره کانال سوئز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هر آنچه در این زمینه منتشر می‌شود، صرفاً ادعاهایی واهی و فاقد هرگونه اطلاعات درست و واقعیت است و ما تاکید می‌کنیم هیچ اقدام و تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

این بیانیه تصریح کرد: هزینه‌های توسعه پروژه‌های بندری، از طریق به حداکثر رساندن درآمد شهرک‌ها و مناطق صنعتی و قراردادهایی انجام می‌شود که این سازمان در چارچوب استراتژی توسعه با شرکای موفق خود انجام داده است.

در این بیانیه از شهروندان خواسته شده است تا هرگونه اطلاعات مرتبط را از مراجع قانونی مرتبط با کانال سوئز دریافت کنند و بر لزوم برخورد با انتشاردهندگان این گونه اطلاعات کذب تاکید شده است.

گفتنی است مقامات اداره کانال سوئز اعلام کردند در سال مالی 2023-2024، درآمدهای این کانال 23.4 درصد در مقایسه با سال مالی قبل کاهش یافته است چرا که برخی از شرکت‌های کشتیرانی برای جلوگیری از حملات انصار الله در دریای سرخ، به مسیرهای جایگزین روی آوردند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا