اجتماعیخبر اولسیاسی

آماده‌باش تمام واحدهای امنیتی عراق همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از آماده‌باش امنیتی تمام واحدهای خدماتی و امنیتی کشور همزمان با نزدیک شدن به اوج زیارت اربعین خبر داد.

میدل ایست نیوز: تحسین الخفاجی، سخنگوی واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرد: شمار نیروهای امنیتی در تمام محورهای زیارت اربعین افزایش داده شده و بنا بر تقاضای زائران، با نظارت ولید خلیفه التمیمی، فرمانده عملیات بغداد، خودروهایی برای حمل و نقل زائران به برخی از محورها فرستاده و خودروهای دیگری نیز برای بازگرداندن زائران، اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، الخفاجی ضمن اشاره به تلاش 24 ساعته نیروهای امنیتی عنوان کرد: تلاش‌های زیادی از جانب نیروی هوایی عراق برای تامین امنیت زیارت اربعین صورت می‌گیرد به طوری که فرماندهی هوانوردی ارتش عراق، روزانه و به طور منظم در آسمان‌های شهر کربلای معلی و تمام محورها، عملیات شناسایی انجام می‌دهد.

وی افزود اداره اطلاعات نظامی به واسطه بخش رسانه‌ای خود از طریق بلندگو، به زائران هشدار می‌دهند که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرند، آب کافی بنوشند و در صورت احساس هرگونه بیماری، به نیروهای پزشکی مستقر در جاده‌ها، مراجعه کنند.

سخنگوی واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در پایان گفت: وزارت کشور و وزارت دفاع عراق و سازمان الحشد الشعبی علاوه بر تهیه چرخ‌های حمل تانکر آب برای زائران، همچنان هزاران قالب یخ را در اختیار مواکب حسینی قرار می‌دهند.

پیش از این عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق دستوراتی را برای فرماندهان امنیتی کشور در راستای تامین امنیت زیارت اربعین صادر کرده بود.

وی در نشستی با حضور فرماندهان و افسران، در جریان گزارش مفصلی از روند طرح امنیتی به مناسبت زیارت اربعین قرار گرفت و طی دستوراتی بر روان بودن تردد زائران در مسیرها و سرعت پاسخگویی و همکاری مشترک میان شهروندان و دستگاه‌های امنیتی و تسهیل عبور مواکب حسینی و زائران همزمان با اوج این زیارت میلیونی تاکید کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا