سیاسی

گفت‌وگوی الصفدی و بلینکن پیرامون تلاش‌ها برای آتش بس در غزه

وزرای خارجه اردن و امریکا طی تماسی تلفنی درباره توافق آتش بس در غزه علاوه بر وخامت خطرناک اوضاع در کرانه باختری و قدس گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا تلفنی درباره توافق آتش بس در غزه علاوه بر وخامت خطرناک اوضاع در کرانه باختری و قدس و لزوم اتخاذ گام‌های عملی و موثر برای متوقف کردن آن گفت‌وگو کردند.

به گزارش آناتولی، دو طرف آخرین تحولات مربوط به تلاش‌های امریکا، مصر و قطر برای توافق آتش بس که منجر به توقف دائم جنگ در غزه شود، رایزنی کردند.

وزرای خارجه امریکا و اردن به بررسی تشدید تنش خطرناک در منطقه و اقدامات مطلوب برای توقف آن پرداختند.

الصفدی ضمن تاکید بر حمایت از تلاش‌ها برای توافق آتش بس، گفت که توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه، اولویت و گام نخستی است که باید برای کاهش تنش در منطقه اتخاذ شود.

وزیر خارجه اردن با تاکید بر لزوم توقف همه اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و تعرضات این رژیم به وضعیت تاریخی و حقوقی مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس، نسبت به خطر این اقدامات که همه فرصت‌های تحقق صلح را از بین می‌برد، اشاره کرد.

وی گفت که اردن همه اقدامات لازم برای توقف تعرضات به مقدسات را اتخاذ می‌کند و پرونده‌های حقوقی لازم را در دادگاه‌های بین المللی علیه تعرضات به مقدسات به راه می‌اندازد.

بلینکن نیز بر موضع کشورش مبنی بر لزوم احترام به وضعیت تاریخی موجود در مقدسات تاکید کرد.

دو طرف همچنین همکاری در زمینه رساندن کمک‌ها به صورت کافی و فوری برای مقابله با فاجعه انسانی در غزه را بررسی کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا