اقتصادیخبر اول

شهر صلاله عمان به کابل‌های ارتباطی زیردریایی متصل می‌شود

شرکت مخابراتی سلطنت‌نشین عمان معروف به « عمان تل» قصد دارد شهر صلاله این کشور را به دومین شهر بزرگ متصل به فیبرهای نوری و کابل‌های ارتباطی زیردریایی جهانی در خاورمیانه تبدیل کند.

میدل ایست نیوز: شرکت مخابراتی سلطنت نشین عمان معروف به « عمان تل» قصد دارد شهر صلاله این کشور را به دومین شهر بزرگ متصل به فیبرهای نوری و کابل های ارتباطی زیردریایی جهانی در خاورمیانه تبدیل کند.

به گزارش الدستور، شیخ طلال بن سعید المعمری، مدیر عامل شرکت »عمان تل»، تاکید کرد: این شرکت مؤلفه ها و عناصر اصلی موفقیت را در اختیار دارد و همین مساله آن را قادر می سازد با تحولات دیجیتالی که جهان در بخش ارتباطات شاهد آن است، همگام و همسو باشد .

وی افزود: زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از مهم‌ترین این عناصر است که شرکت «عمان تل» از طریق آن توانسته یک سیستم ارتباطی یکپارچه، ارائه راه حل های دیجیتال و تنوع بخشی به سبد سرمایه ای خود از طریق ایجاد شرکت‌های فناوری وابسته و دستیابی به سهام استراتژیک، مبادرت کند و افزون بر آن شراکت و اتحاد با شرکت های بزرگ فناوری بین المللی برای جذب آخرین فناوری های نوآورانه را به منظور رفع نیازهای تحول دیجیتال در سلطان نشین عمان سرلوحه کار خود قرار دهد.

مدیر اجرایی «عمان تل» خاطر نشان کرد: ابتکارات این شرکت، در جذب سرمایه گذاری های بین المللی به میزان 150 میلیون دلار از طریق آوردن شرکت های بزرگ محتوای بین المللی و ایجاد مراکز بزرگ داده ها به ویژه در منطقه کمک کرده است و ما در صدد هستیم طی سال آینده، کابل‌کشی فیبر نوری زیردریایی را با 10 کابل در شهر صلاله انجام دهیم که این شهر را به دومین شهر متصل به کابل های فیبر نوری زیردریایی در خاورمیانه تبدیل خواهد کرد.

شرکت «عمان تل» در این نشست همچنین از طریق شرکت های تابعه خود، مهم ترین راه حل های هوشمند و خدمات دیجیتالی، مرکز داده و رایانش ابری، امنیت سایبری، خدمات نرم افزاری ، ساختمان های هوشمند، راه حل های دیجیتال، خدمات کنترل از راه دور، و دوربین های نظارت دیجیتال را مورد بحث و بررسی قرار داد.

منبع
الدستور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا