سیاسی

آمادگی کامل سازمان انتقال خون عراق در ایام اوج برگزاری مراسم اربعین

وزیر بهداشت عراق در راستای خدمات همه جانبه این وزارتخانه به زوار اربعین حسینی هنگام بازدید از مرکز انتقال خون بغداد اعلام کرد میزان ذخایر بانک خون از تمامی گروه‌های خونی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

میدل ایست نیوز: وزیر بهداشت عراق در راستای خدمات همه جانبه این وزارتخانه به زوار اربعین حسینی هنگام بازدید از مرکز انتقال خون بغداد اعلام کرد میزان ذخایر بانک خون از تمامی گروه‌های خونی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

به گزارش الفرات نیوز، صالح مهدی الحسناوی وزیر بهداشت عراق در بازدید از مرکز انتقال خود بغداد با همراهی نوفل کریم مدیرکل امور فنی، در جریان وضعیت موجودی ذخایر بانک خون قرار گرفت.

وزیر بهداشت عراق از راهروهای مرکز شامل سالن اهدای خون، واحدها و بخش‌های جداسازی خون، آزمایشگاه‌های طبقه‌بندی و ذخیره‌سازی خون و مشتقات آن ، بازدید کرد و بر اهمیت تامین موجودی ذخیره انواع گروههای خونی همزمان با اجرای طرح حمایت ها و پشتیبانی های پزشکی به مناسبت برگزاری مراسم اربعین تاکید کرد .

الحسناوی خاطرنشان کرد: این مرکز ماهانه حدود 40 هزار ویال(ظروف شیشه ای کوچک) خون را جمع‌آوری و بررسی می‌کند و ماهیانه حدود 30 تا 35 هزار از آن را در اختیار مؤسسات بهداشتی دولتی و خصوصی قرار می‌ دهد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا