خبر اولسیاسی

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه عراق و ایران/دعوت السودانی از پزشکیان برای سفر به بغداد

وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه جدید ایران ضمن تبریک به وی، دعوت نخست وزیر عراق از رئیس جمهور ایران برای سفر به عراق را ابلاغ کرد.

میدل ایست نیوز: فواد حسین وزیر امور خارجه عراق شامگاه پنج شنبه طی تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی، انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران را تبریک و تهنیت گفت.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه ایران، وزیر امور خارجه عراق ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حسین امیر عبداللهیان، ابراز امیدواری کرد دو کشور برادر ایران و عراق همچنان از نزدیک در موضوعات مختلف مرتبط با روابط دوجانبه و نیز مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری و تعامل داشته باشند.

فواد حسین همچنین دعوت محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از مسعود پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران برای سفر به عراق را ابلاغ کرد.

در ادامه این گفت‌وگو سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران نیز با تقدیر و تشکر از تماس تلفنی و تبریک همتای عراقی خود، بر اهتمام ویژه دولت جدید جمهوری اسلامی ایران و شخص رئیس جمهور به گسترش و تعمیق همه جانبه روابط بین دو کشور همسایه و مسلمان تاکید کرد.

وی همچنین از دعوت نخست وزیر عراق از پزشکیان برای سفر به این کشور تشکر و استقبال کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی، از مهمان‌نوازی کریمانه دولت و ملت شریف و مهمان نواز عراق از زوار اباعبدالله الحسین(ع) قدردانی کرد.

منبع
وزارت امور خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا