خبر اولسیاسی

آنکارا ادعای توافق درباره پایان حضور نظامی ترکیه در عراق را رد کرد

مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست وابسته به اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، ادعاها درباره توافق میان بغداد و آنکارا برای پایان حضور نظامی ترکیه در اراضی عراق را رد کرد.

میدل ایست نیوز: مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست وابسته به اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، ادعاها درباره توافق میان بغداد و آنکارا برای پایان حضور نظامی ترکیه در اراضی عراق را رد کرد.

به گزارش آناتولی، این مرکز در بیانیه ای به ادعاهای منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر اینکه توافقنامه امنیتی اخیر امضا شده میان دو کشور، حاکی از پایان حضور نیروهای ترکیه ای در عراق است، واکنش نشان داد.

در این بیانیه تاکید شده است که چنین مطلبی در یادداشت تفاهم امضا شده میان ترکیه و عراق درخصوص هماهنگی نظامی، امنیتی و مبارزه با تروریسم وجود ندارد.

مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست وابسته به اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، اشاره کرد که به موجب این یادداشت تفاهم، دو کشور، مرکز هماهنگی امنیتی مشترکی در بغداد و یک مرکز آموزش و همکاری مشترک در بعشیقه در شمال عراق ایجاد می کنند.

این مرکز اشاره کرد که این دو مرکز امکان از بین بردن تهدیدهای تشکیلات تروریستی بر حاکمیت و امنیت دو کشور و امنیت منطقه را فراهم می کنند.

مرکز مذکور تاکید کرد که ترکیه به مبارزه قاطعانه با تروریسم در داخل کشور و خارج از آن ادامه می دهد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا