سیاسی

تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش دامنه جنگ با لبنان

همزمان با اظهار نظر یکی از نمایندگان پارلمان لبنان مبنی بر نزدیک بودن وقوع جنگ بین لبنان و رژیم صهیونیستی، مقامات این رژیم با تشدید حملات به لبنان قصد دارند حزب الله را به شدت تحت فشار قرار دهند.

میدل ایست نیوز: رژیم صهیونیستی با تشدید و گسترش حملات هوایی و سیاست ترور قصد دارد حزب الله لبنان را تحت فشار قرار و دامنه جنگ را گسترش دهد.

به گزارش الشرق الاوسط، سرعت درگیری‌ ها و حملات متقابل بین حزب‌الله و ارتش اسرائیل در طول 48 ساعت گذشته افزایش یافته است به طوریکه هواپیماهای اسرائیلی طی دو روز متوالی حملات هوایی زیادی به منطقه بقاع انجام دادند و6 نفر از نیروهای حزب الله و یک تبعه سوری را به شهادت رساندند ضمن آنکه روز گذشته دامنه ترورهای اسرائیلی به شهر صیدا رسید و این رژیم خلیل المقدح از فرماندهان گردان های شهدای الاقصی وابسته به جنبش فتح را به اتهام انتقال سلاح به کرانه باختری در فلسطین هدف قرار داد.

از سوی دیگر، حزب الله لبنان نیز دایره حملات موشکی خود را به جولان، طبریا، صفد و شهرک کاتسرین در بلندی های جولان اشغالی سوریه گسترش داده است و همین امر باعث شد ارتش اسرائیل ادعا کند در حمله به کاتسرین، غیرنظامیان هدف قرار گرفته اند و به شیوه ای مناسب به آن پاسخ خواهد داد.

الشرق الاوسط نوشت: مروان حماده عضو فراکسیون «نشست دموکراتیک» یا  سوسیالیست ترقیخواه در پارلمان لبنان اعلام کرده است شواهد از وقوع یک جنگ قریب الوقوع حکایت دارد و من اطلاعات مستقیمی از مقامات مرتبط با مذاکرات در اختیار دارم  که جنگ ظرف چند روز یا چند ساعت آینده جنگ رخ خواهد داد

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا