سیاسی

همکاری ایتالیا و امارات در زمینه استرداد مجرمان

مقامات اماراتی یک تبعه ایتالیایی تحت تعقیب را به مسئولان قضایی این کشور تحویل دادند.

میدل ایست نیوز: امارات متحده عربی یک شهروند ایتالیایی تحت تعقیب را که به دلیل جرایم مالی محکوم شده بود بنا به درخواست مقامات رسمی این کشور تحویل داد.

به گزارش البیان، «عبدالله بن سلطان بن عواد النعیمی» وزیر دادگستری امارات و «کارلو نوردیو» همتای ایتالیایی اش طی تماسی تلفنی تاکید کردند تصمیم تحویل دانیلو کاپولا شهروند ایتالیایی مطابق با معاهده دوجانبه استرداد بین امارات و ایتالیا اتخاذ شده است.

وزرای دادگستری دو کشور تاکید کردند استرداد موفقیت آمیز کاپولا بر تعهد مستمر مقامات دو کشور در حمایت از حاکمیت قانون و تقویت همکاری های بین المللی استوار است.

آنها تصریح کردند: این اقدام بیانگر تجسم روابط مستحکم بین امارات و ایتالیا و عزم مشترک آنها برای تضمین تحقق عدالت و موید تمایل دو کشور برای ادامه همکاری بین آنها در این تلاش است.

وزرای دو کشور تاکید کردند این توافقنامه ها نشان دهنده تمایل برای تقویت همکاری در موضوعات حقوقی و قضایی مطابق با بهترین شیوه های بین المللی با هدف تقویت تلاش ها برای مبارزه با جرایم جدی و سازمان یافته است تا عاملان جنایات با توسل به فرار به خارج از کشور نتوانند از مجازات و عدالت فرار کنند.

منبع
البیان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا