اقتصادی

رکود شدید در صنعت هتلداری اردن به سبب جنگ غزه و تنش در منطقه

جنگ غزه و افزایش تنش‌های منطقه‌ای بخش گردشگری اردن به ویژه صنعت هتلداری و مجموعه‌ کسب‌‌ ‌‌وکارهای مرتبط با آن را با رکود شدیدی روبرو کرده است.

میدل ایست نیوز: جنگ غزه و افزایش تنش های منطقه ای بخش گردشگری اردن به ویژه صنعت هتلداری و مجموعه‌ کسب‌وکارهای مرتبط با آن را با رکود شدیدی مواجه کرده است.

به گزارش الرای، بر اساس گزارش انجمن هتل های اردن، صنعت هتلداری در این کشور شاهد کاهش قابل توجهی در نرخ فعالیت و اشتغال در نیمه نخست سال 2024 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده است.

این انجمن تاکید کرد اردن کشوری امن و باثبات بوده و خواهد بود، اما وضعیت پرتنش منطقه به شدت بر بخش گردشگری این کشور از جمله صنعت هتلداری تأثیر گذاشته و منجر به کاهش قابل توجه تقاضا برای هتل ها شده است.

این منبع تصریح کرد: نرخ فعالیت و اشتغال هتل ها در اکثر استان‌های اردن در نیمه اول سال 2024 از 30 درصد فراتر نرفته است در حالیکه این میزان در مدت مشابه سال قبل بیش از 60 درصد بوده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده، شهر پترا به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری اردن بیش از سایر مکان ها تحت تاثیر منفی تحولات و تنش های منطقه قرار گرفته است به گونه ای که این شهر شاهد کاهش شدید ضریب فعالیت و اشتغال هتل ها بوده و در نیمه اول سال جاری فعالیت هتل ها از 15 درصد فراتر نرفته است اما در همین بازه زمانی در سال قبل بیش از 65 درصد بوده است.

یکی از مقامات منطقه ای پترا اعلام کرد: 35 هتل در پترا بسته شده و 371 کارمند به دلیل کاهش فعالیت گردشگری اخراج شده اند.

منبع
الرای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا