اجتماعی

اونروا خبر داد
آغاز قریب الوقوع واکسیناسیون فلج اطفال در نوار غزه

سازمان‌های بین المللی همزمان با حملات عمدی رژیم صهیونیستی به زیر ساخت‌های بهداشتی نوار غزه و شیوع  یا بازگشت برخی بیماری‌های فراگیر نظیر فلج اطفال، بر لزوم انجام واکسیناسیون کودکان تاکید دارند.

میدل ایست نیوز: سازمان های بین المللی همزمان با هدف قرار دادن عمدی زیر ساخت های بهداشتی نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی و شیوع یا بازگشت برخی بیماری های فراگیر نظیر فلج اطفال، بر لزوم انجام واکسیناسیون کودکان تاکید دارند.

به گزارش الدستور، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی«اونروا» روز جمعه تاریخ آغاز پویش واکسیناسیون علیه ویروس فلج اطفال در نوار غزه را اعلام کرد.

آژانس آنروا با انتشار بیانیه ای در پایگاه اجتماعی ایکس اعلام کرد: ما از پایان این ماه، کودکان را در هر یک از مراکز مراقبت های بهداشتی اولیه و کلینیک های سیار خود واکسینه خواهیم کرد.

اونروا با هشدار درباره پیامدهای تاخیر در برقراری آتش بس بشردوستانه در غزه و خطر گسترش بیماری فلج اطفال، تصریح کرد: اکنون زمان آن است که سلامت کودکان را در اولویت قرار دهیم.

گفتنی است سازمان جهانی بهداشت اخیرا اعلام کرد یک کودک 10 ماهه در غزه به بیماری فلج اطفال مبتلا شده است که این اولین مورد ثبت شده در بیش از 25 سال گذشته است.

فلج اطفال یک ویروس بسیار مسری است که به سیستم عصبی حمله می کند و باعث فلج فرد می شود و کودکان زیر پنج سال به ویژه نوزادان، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری ویروسی قرار دارند.

منبع
الدستور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا