سیاسی

دور جدید مذاکرات آتش‌بس روز یکشنبه در قاهره از سرگرفته می‌شود

دور جدید مذاکرات چندجانبه درباره برقراری آتش بس در غزه، روز یکشنبه در قاهره پایتخت مصر از سرگرفته خواهد شد.

میدل ایست نیوز: یک نشریه امریکایی اعلام کرد: دور جدید مذاکرات درباره توافق اسرائیل و حماس در روز یکشنبه 25 اوت در قاهره برگزار خواهد شد.

به گزارش روسیا الیوم، پایگاه اکسیوس گزارش داد دور جدید مذاکرات بین اسرائیل و حماس بر سر برقراری آتش بس در نوار غزه و آزادی گروگان ها به احتمال زیاد در روز یکشنبه آینده مصادف با 25 اوت در قاهره برگزار خواهد شد.

این منبع نوشت: انتظار می رود در دور جدید مذاکرات در روز یکشنبه ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر و مقامات ارشد اسرائیل و مصر در قاهره حضور داشته باشند.

در همین ارتباط، یک مقام اسرائیلی اعلام کرد: در جریان مذاکرات دیروز در قاهره که در آن«رونان بار» رئیس شین بت، دیدی بارنیه رئیس موساد، ، الیعزر تولیدانو رئیس شاخه استراتژیک ارتش اسرائیل و  عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر و دیگر مقامات مصری حضور داشتند، نقشه‌های استقرار نیروهای ارتش اسرائیل در نوار غزه در مرحله اول مبادله گروگان ها  به ویژه در امتداد محور در امتداد محور فیلادلفیا (صلاح الدین)به مصر تحویل داده شد .

این منبع افزود: پیشرفت‌هایی با مصری‌ها حاصل شده و قرار است فردا طرف مصری نقشه‌های اسرائیل را به حماس تحویل دهند تا پاسخ این جنبش را دریافت کنند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا