خبر اولسیاسی

جان کربی:
مذاکرات آتش‌بس ادامه دارد/ تحرکات ایران و حزب‌الله را زیر نظر داریم

سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا ضمن تکذیب شکست مذاکرات آتش بس و اشاره به حصول پیشرفت اعلام کرد ما تحرکات ایران و اظهار نظرهای مقامات حزب الله لبنان را به دقت زیر نظر داریم.

میدل ایست نیوز: جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا ضمن تکذیب شکست مذاکرات آتش بس و اشاره به حصول پیشرفت در گفتگوها، اعلام کرد ما تحرکات ایران را به دقت زیر نظر داریم و نیروهای نظامی بیشتری به منطقه اعزام کرده ایم.

به گزارش المیادین،جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا تصریح کرد ویلیام برنز رئیس دستگاه اطلاعات مرکزی کشورش به منظور مشارکت در گفتگوهای مربوط به برقراری آتش بس در غزه، هم اکنون در قاهره پایتخت مصر به سر می برد.

جان کربی انتشار برخی از گزارش های رسانه ای را مبنی بر اینکه مذاکرات در آستانه شکست قرار دارد، نادرست خواند و گفت: پیشرفت هایی در مذاکرات حاصل شده است.

این مقام امریکایی با اشاره به ادامه مذاکرات در پایان هفته و ضرورت تلاش دو طرف برای اجرایی کردن مفاد آن در خصوص واکنش ایران نیز تصریح کرد: ما در خصوص واکنش احتمالی ایران، اوضاع را زیر نظر داریم و نیروهای نظامی بیشتری را به منطقه اعزام کرده ایم.

جان کربی گفت: وضعیت هنوز بسیار خطرناک است و نمی توانم پیش بینی کنم که ایران چه کاری انجام خواهد داد. ما فکر می کنیم که آنها هنوز هم مایل به انجام کاری هستند و در صورتی که آنها این گزینه را انتخاب کنند، باید آماده باشیم.

سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در ادامه خاطر نشان کرد: ما قطعاً اظهارنظرهای مقامات حزب الله را باید جدی بگیریم ضمن اینکه مشاهده می کنیم تقریباً هر روز تبادل آتش وجود دارد و نمی توان آن را متوقف کرد.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا