اجتماعیاقتصادی

ترکیه سومین کشور جهان در میان 10 کشور مناسب بازنشستگان

کشور ترکیه در میان 10 کشور برتر جهان برای بازنشستگی و زندگی در سال 2024 ، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

میدل ایست نیوز: تعداد زیادی از مردم جهان به دنبال مکان ها و کشورهای ارزان و امن برای بازنشستگی و زندگی هستند و مهاجرت به خارج از کشور در دوران بازنشستگی به گزینه ای مناسب برای بسیاری از سالمندان در سراسر جهان که به دنبال سبک زندگی جدید هستند، تبدیل شده است.

به گزارش الجزیره، بر اساس گزراش مجله مطالعات اقوام و مهاجرت، با افزایش جهانی شدن و آسان تر شدن گزینه های سفر، مهاجرت بین المللی برای بازنشستگان محبوبیت زیادی در کشورهای مختلف جهان از جمله منطقه عربی به دست آورده است.

ترکیه که دین رسمی‌اش اسلام و مهمترین شهرهای آن استانبول، آنکارا و ازمیر هستند؛ در کنار 9 کشور پرتغال، گرجستان، ویتنام، مالزی، تایلند، اندونزی، کلمبیا، فیلیپین، مغرب، در زمره بهترین کشورها برای بازنشستگان قرار دارد و در این میان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

این کشور به دلیل بهره مندی از طبیعت جذاب، ثبات سیاسی و هزینه زندگی ارزان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، تعداد زیادی از بازنشستگان عرب و کسانی را که از راه اینترنت و فضای مجازی کسب درآمد می کنند و به «عشایر دیجیتال» معروف هستند، برای زندگی در آنجا جذب کرده است. این در حالی است که شاخص هزینه زندگی در ترکیه 30.8 ،شاخص قدرت خرید، 47.1، درآمد ماهانه، 971 دلار برآورد شده است و زبان‌های رایج در این کشور نیز ترکی، کردی و عربی عنوان شده است.

گفتنی است در تعیین بهترین شهرهای دنیا برای بازنشستگی دو شاخص اصلی هزینه زندگی و قدرت خرید لحاظ شده است. در این گزارش علاوه بر معرفی سوئیس به عنوان یک کشور الگو، کشورهای مصر و هند نیز از لحاظ ارزان بودن در این فهرست قرار داشته اند اما کیفیت زندگی در آنها به خاطر مسائلی مانند سطح آلودگی در آنها پایین بوده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا