اجتماعی

سازوکارهای وزارت حمل و نقل عراق برای طرح بازگشت زائران اربعین

وزارت حمل و نقل عراق برای موفقیت‌آمیز بودن طرح بازگشت زائران از کربلای معلی به استان‌ها و گذرگاه‌های مرزی، سازوکارهایی در نظر گرفته است.

میدل ایست نیوز: رزاق محیبس السعداوی وزیر حمل و نقل عراق از آغاز طرح بازگشت زائران امام حسین (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، السعداوی اعلام کرد محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق اهتمام زیادی برای پرونده زیارت اربعین قائل است و در همین خصوص، پیشتر کنفرانسی به ریاست السودانی در راستای تقویت هماهنگی و همکاری میان طرف های دولتی در زمینه طرح خدماتی و امنیتی برای وزارتخانه ها و طرف های مربوطه، برگزار شده است.

السعداوی همچنین در راستای هماهنگی عالی در موفقیت آمیز بودن طرح بازگشت زائران از شهر کربلای معلی به استان ها و گذرگاه های مرزی، جلسات متعددی را با مقامات محلی استان کربلا و دیگر استان های کشور برگزار کرده است.

وی در ادامه ضمن آنکه دستور داد 200 دستگاه اتوبوس متعلق به شرکت عمومی حمل و نقل مسافران برای شرکت در طرح بازگشت زائران، از گذرگاه های مرزی خارج شوند، تمامی تشکل ها را به ارائه پشتیبانی خدماتی و لجستیکی زائران و موکب های حسینی و ارتقای تلاش های خدماتی ویژه زیارت اربعین موظف کرد.

وزیر حمل و نقل عراق همچنین به شرکت عمومی راه آهن کشور دستور داد تا در راستای خدمت به زائران حسینی بیشترین تعداد ممکن از قطارها را به خدمت بگیرد که تعداد این قطارها در حال حاضر به 12 عدد می رسد و در چندین محور برای حمل و نقل زائران از دیگر مناطق به کربلای معلی و بالعکس فعالیت می کنند.

السعداوی تصریح کرد در راستای پیگیری فعالیت اتاق عملیات حمل و نقل و تقویت تلاش های تشکل هایی که مفتخر به خدمات رسانی به زائران هستند، به حضور میدانی خود در میان زائران اربعین و در محورهای مختلف ادامه می دهد.

وزیر حمل و نقل عراق در ادامه اشاره کرد که سطح خدمات ارائه شده به زائران در سال جاری بهتر از سال های گذشته بوده چرا که این وزارتخانه با هدف عبور از هرگونه موانع بر سر راه فعالیت های تشکل ها برای ارائه بهترین خدمات به زائران، از 6 ماه گذشته، آمادگی های خود برای طرح خدماتی اربعین را آغاز کرده بود.

السعداوی در پایان بر تشدید تلاش های خدماتی و اطمینان از اعزام آخرین زائر اربعین از شهر کربلای معلی به استان ها و گذرگاه های مرزی تاکید کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا