اجتماعی

کاهش 70 درصدی آتش‌سوزی در کربلا

دفاع مدنی عراق خبر داد حوادث آتش سوزی در کربلا طی زیارت اربعین سال جاری در مقایسه با سال گذشته 70 درصد کاهش یافته است.

میدل ایست نیوز: نؤاس صباح، مدیر رسانه ای دفاع مدنی عراق اعلام کرد تا کنون به غیر از یک حادثه آتش سوزی به علت سهل انگاری برخی زائران، حادثه دیگری در زیارت اربعین سال جاری ثبت نشده است.

به گزارش الفرات نیوز، صباح تصریح کرد حادثه آتش سوزی مذکور تلفات جانی در پی نداشته و تیم دفاع مدنی حادثه دیگری را به ثبت نرسانده است.

وی افزود تا کنون و بر اساس آمار، حوادث آتش‌سوزی در زیارت اربعین سال جاری در مقایسه با سال گذشته بسیار متفاوت و بیانگر کاهش 70 درصدی آن است چرا که دفاع مدنی کشور شرایط ایمنی و امنیتی را در بازارها، هتل ها و مراکز تجاری وضع کرده که با کاهش علل حوادث، میزان حوادث، کاهش یافته است.

گفتنی است با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی، تمامی وزارتخانه‌ها و نهادهای امنیتی و خدماتی عراق، در تلاش‌اند تا بهترین خدمات را به زائران ارائه کنند.

گفتنی است روز گذشته علاء الدین القیسی، سخنگوی گذرگاه های مرزی عراق اعلام کرد که از 6 اوت تا 22 اوت 2024، 3 میلیون و 280 هزار و 169 زائر از 10 گذرگاه مرزی سفوان، شلمچه، الشیب، زرباطیه، المنذریه، القائم، فرودگاه بغداد، فرودگاه نجف، حاج عمران و باشماق وارد کشور شدند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا