اجتماعیسیاسی

تاکید نخست وزیر عراق بر نقش روزنامه‌نگاران در افشای ماهیت رژیم صهیونیستی

نخست وزیر عراق جعل حقایق را خطرناک‌تر از قتل دانست و از نقش روزنامه‌نگاران در افشای جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تمجید کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در دیدار با تولید کنندگان محتواهای هدفمند در کنفرانس «راه طوفان» که به میزبانی بغداد پایتخت عراق برگزار شد، جعل حقایق را خطرناک تر از قتل دانست و از نقش وبلاگ نویسان در افشای جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تمجید کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق ضمن حمایت از برگزاری این کنفرانس و اهداف آن در حمایت از آرمان عادلانه مردم استوار و مقاوم فلسطین و ارائه تصویری واقع بینانه از جنایات رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: بغداد همیشه از مواضع حامی استقرار و ثبات و فعالیت‌های رسانه‌ای مبتنی بر نشان دادن واقعیت ها که در برملا ساختن جعل و تقلب‌های رسانه‌ای و افشای تجاوزات نقش داشته، حمایت کرده است.

السودانی با اشاره به تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و حق تعیین سرنوشت فلسطینیان به دست خودشان، بار دیگر تاکید کرد جامعه بین المللی و قدرت های بزرگ تا کنون نتوانسته‌اند مواضعی برای توقف نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

نخست وزیر عراق در این دیدار تاکید کرد: به لطف شمار زیادی از وبلاگ‌نویسان دارای وجدان‌های بیدار همچنین روزنامه‌نگاری شهروندی، تصویری واقعی از جنایات زشت رژیم صهیونیستی ارائه و ماهیت آن برای همه برملا شده است به طوری که افکار عمومی در سراسر جهان اطلاعاتی را بدون جعل و دروغ دریافت می‌کند.

وی افزود: این یک اتفاق و موضع بزرگ و شرافتمندانه برای نمایان ساختن تحولات و اتفاقات است و ما شاهد هستیم روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان بی‌گناه زیادی شهید می‌شوند در حالیکه آنها حقیقت را گزارش می‌کنند به ویژه که بسیاری از آنها در کشورهای غربی به خاطر این موضعگیری‌هایشان هدف آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

نخست وزیر عراق تصریح کرد موضع دولت این کشور برای متوقف کردن تجاوزات، بیانگر موضع همه مردم عراق اعم از طیف‌ها و اقشار و گروه‌های اجتماعی مختلف و در راس آنها مرجعیت عالی دینی است و وبلاگ‌نویسان از قبل نیز در افشاگری جنایات و کشتارهای داعش نقش مهمی داشته‌اند و دولت درصدد است با وضع قوانینی به حمایت از اعتبار آنها در چارچوب قانون مبادرت کند.

منبع
دفتر نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا