سیاسی

گشت مشترک عراق و ایران در مسیر تردد زائران اربعین انجام می‌شود

فرمانده مرزبانی ایران در بازدید از مرز مهران، گفت: گشت‌های مشترک ایران و عراق در مسیر تردد زائران اربعین به صورت مستمر، انجام می‌شود.

میدل ایست نیوز: فرمانده مرزبانی ایران در بازدید از مرز مهران، گفت: گشت‌های مشترک ایران و عراق در مسیر تردد زائران اربعین به صورت مستمر، انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرمانده مرزبانی ایران با اشاره به همکاری‌های مشترک این نیرو و طرف‌های عراقی در تأمین امنیت زائران اربعین اظهار کرد: گشت‌های مشترکی با مقامات نظامی عراق در مسیر‌های تردد زائران انجام می‌شود که حاصل دیپلماسی قوی و مداوم ۲ کشور است.

احمدعلی گودرزی افزود: زائران داخلی و خارجی در اربعین امسال نسبت به سنوات گذشته، بدون مشکل و چالش امنیتی خاصی از مرز‌های کشور در حال تردد هستند.

وی تشریح کرد: قبل از شروع اربعین، تدابیر لازم برای تسهیل در تردد زائران انجام شد و در این خصوص ۱۲۴ جلسه هماهنگی و رایزنی با مسئولان عراقی در سطح فرماندهان نظامی ارشد و استانی برگزار شد.

گودرزی تأکید کرد: امنیت پایدار در تمام نوار مرز‌های خاکی و آبی کشور با استفاده از انواع تجهیزات و امکانات نوین نظامی و امنیتی به همت مرزبانان غیور ایران اسلامی برقرار است.

فرمانده مرزبانی ایران اذعان کرد: علاوه بر مرز‌های شش گانه استان‌های غربی، شرایط تردد زائران اتباع خارجی در مرز‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی نیز رصد می‌شود.

گودرزی از همکاری مطلوب زائران با نیرو‌های مرزبانی و مجموعه فراجا قدردانی کرد و گفت: تاکنون سه میلیون نفر زائران به عراق رفته اند و یک و نیم میلیون نفر نیز به کشور بازگشته اند؛ که روند برگشت زائران شتاب بیشتری یافته است.

فرمانده مرزبانی ایران در خصوص زیرساخت‌های موجود در پایانه مرزی مهران گفت: زیرساخت‌های پایانه شهید سلیمانی به همت مسئولان استان به ویژه استاندار از توسعه و رشد زیادی برخوردار بوده است.

بر اساس آمار، تاکنون بیش از 50 درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کرده اند.

منبع
صدا و سیما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا