سیاسی

بوحبیب و بورل خواستار تداوم تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه شدند

وزیر خارجه لبنان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماسی تلفنی، خواستار تداوم تلاش‌ها برای توقف جنگ در غزه و جلوگیری از جنگ همه جانبه شدند.

میدل ایست نیوز: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان بر حمایت خود از موضع لبنان مبنی بر اجرای فوری قطعنامه 1701 شورای امنیت تاکید کرد.

به گزارش روسیا الیوم، خبرنگار این پایگاه خبری اعلام کرد بوحبیب در گفت‌وگو با بورل درباره تحولات میدانی در جنوب لبنان و منطقه رایزنی و نسبت به عدم موفقیت دور جدید مذاکرات آتش بس که در قاهره برگزار شده است، ابراز تاسف کرد.

این مقام لبنانی در ادامه بر ضرورت اعمال فشار اتحادیه اروپا بر رژیم صهیونیستی در راستای توقف تجاوزات این رژیم بر لبنان و پایبندی به اجرای قطعنامه 1701 تاکید کرد.

دو طرف در ادامه تداوم تلاش‌ها برای توقف جنگ در غزه به عنوان نقطه اصلی برای پایان دادن تنش جاری در منطقه و جلوگیری از جنگ همه‌جانبه در آن را مهم دانستند.

همزمان با اعلام حمله موشکی و پهپادی گسترده حزب الله لبنان در نزدیکی تل آویو، که در پاسخ به ترور فؤاد شکر از فرماندهان بارز و برجسته این گروه انجام شد، رژیم صهیونیستی از عملیات پیشدستانه علیه حزب الله لبنان خبر داد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا