سیاسی

فاز دوم اتصال برق اردن و عراق در سه ماهه اول سال 2025 تکمیل می‌شود

گزارش سالانه وزارت انرژی و منابع معدنی اردن بر این مساله تاکید دارد که طبق برنامه گردش کار، فاز دوم اتصال برق اردن و عراق در سه ماهه اول سال آینده 2025 تکمیل خواهد شد.

میدل ایست نیوز: گزارش سالانه وزارت انرژی و منابع معدنی اردن بر این مساله تاکید دارد که طبق برنامه گردش کار، فاز دوم اتصال برق اردن و عراق در سه ماهه اول سال آینده 2025 تکمیل خواهد شد.

به گزارش الغد، طبق گزارش سالانه وزارت انرژی اردن روز گذشته منتشر شد، عملیات عمرانی و مهندسی تامین مصالح، کلیدهای برق، ترانسفورماتور و متعلقات آنها و اجرای کار خط انتقال برق 400 کیلوولتی انجام شده است.

این منبع افزود: فاز دوم این اتصال، شامل تامین برق منطقه القائم در سمت عراق به صورت شعاعی با ظرفیت 150 تا 200 مگاوات با ولتاژ 400 کیلوولت پس از اتمام کار ساخت خط انتقال 330 کیلو ولتی خواهد بود و افزون بر آن، کار اتصال در ایستگاه تبدیل القائم از سمت عراق و ایجاد نیروگاه تبدیل الریشه با قدرت 33/132/400 کیلوولت از سمت اردن تکمیل خواهد شد.

این منبع خاطر نشان کرد: فاز اول اتصال با طرف عراقی که از سه ماهه اول سال جاری اجرایی شد، شامل تامین ولتاژ 132 کیلوولت در منطقه الرطبه در سمت عراق برای تغذیه شعاعی آن با 40 مگاوات در ولتاژ 132 کیلوولت بوده که طول آن پس از اتمام ساخت خط انتقال از سمت عراق 150 کیلومتر است.

این گزارش همچنین از آماده‌سازی تمام مطالعات فنی و اقتصادی و موافقت‌نامه‌های مربوط به پروژه اتصال با عربستان سعودی شامل توافقنامه اتصال، عملیاتی و تجاری خبر داد.

منبع
الغد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا