اقتصادی

قطر توافق‌نامه تامین گاز کویت را امضا کرد

«موسسه نفت کویت» و شرکت «قطر انرژی» توافق‌نامه 15 ساله صادرات سالانه 3 میلیون تن گاز طبیعی مایع از قطر به کویت را امضا کردند.

میدل ایست نیوز: «موسسه نفت کویت» و شرکت «قطر انرژی» امروز دوشنبه در راستای واردات سالانه 3 میلیون تن گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) به امارات از سال 2025 به مدت 15 سال، توافق‌نامه امضا کردند.

به گزارش الخلیج آنلاین، نواف السعود الصباح مدیر اجرایی موسسه نفت کویت و سعد الکعبی وزیر انرژی قطر و مدیر اجرایی «قطر انرژی» این توافق‌نامه بلندمدت را امضا کردند.

السعود در مراسم امضای قرارداد بیان کرد: این دومین توافق‌نامه در نوع خود است که با شرکت قطر انرژی امضا می‌شود و نشان‌دهنده استحکام روابط دو جانبه در تمامی زمینه‌ها از جمله انرژی است.

وی افزود: توافق‌نامه مذکور نشان‌دهنده پایبندی موسسه نفت کویت به تامین منابع انرژی با دوام و مطابق با استراتژی کویت در تحول انرژی تا سال 2050 است.

این مقام کویتی در ادامه به تلاش موسسه نفت کویت برای پاسخ به نیازهای کشورش به انرژی‌های پاک در راستای تولید برق اشاره کرد به ویژه آنکه استفاده از گاز طبیعی مایع در کاهش گازهای مضر نقش خواهند داشت.

کویت در حال حاضر بر اساس توافق‌نامه امضا شده در سال 2020 به مدت 15 سال، 3 میلیون تن از گاز قطر را وارد می‌کند.

با توجه به قرارداد جدید میان دو کشور، صادرات گاز طبیعی مایع قطر به کویت به سالانه 6 میلیون تن خواهد رسید و به این ترتیب این کشور می‌تواند از بحران انرژی عبور کند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا