سیاسی

واکنش‌ها به درخواست وزیر صهیونیست برای ساخت کنیسه در مسجد الاقصی

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی از قصد خود برای ساخت کنیسه در مسجدالاقصی خبر داده است که وزارت خارجه فلسطین درباره پیامدهای این طرز تفکر به شدت هشدار داد.

میدل ایست نیوز: رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از ایتامار بن غفیر وزیر امنیت داخلی این رژیم اعلام کرد: وی قصد دارد کنیسه‌ای را در محل معبد (خیالی) سلیمان که یهودیان چنینن نامی را بر مسجد الاقصی اطلاق می‌کنند، بنا کند.

به گزارش الجزیره، این وزیر تندروی افراطی ادعای خود را با این بهانه و توجیه مطرح کرده است که قانون حقوق مسلمانان و یهودیان را برای اقامه نماز در مسجد الاقصی برابر می‌داند.

در همین ارتباط وزارت امور خارجه فلسطین در واکنش به اظهارات این وزیر صهیونیست تصریح کرد: درخواست بن غفیر برای ساختن کنیسه یهودی در مسجد الاقصی، به منزله درخواست صریح وی برای تخریب مسجد الاقصی و ساختن بنای ادعایی در جای آن قلمداد می‌شود.

این در حالی است که دفتر نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در واکنش به اظهارات بن غفیر اعلام کرد تغییری در وضعیت حقوقی مسجد الاقصی ایجاد نشده است.

موشه آربل، وزیر امور داخلی اسرائیل نیز به نوبه خود هشدار داد اظهارات ایتامار بن غفیر می‌تواند منجر به خونریزی شود و به اتحادهای استراتژیک اسرائیل علیه محور ایران آسیب وارد کند.

وزیر آموزش این رژیم نیز، اظهارات وزیر امنیت داخلی اسرائل را در خصوص مسجد الاقصی پوپولیستی، احمقانه و غیرضروری توصیف کرد.

از سوی دیگر، یائیر لاپید، رهبر مخالفان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر را متهم کرد که قادر به کنترل دولت حتی در زمانی که یکی از اعضای آن حرف‌هایی می‌زند که امنیت داخلی را تهدید می‌کند، نخواهد بود.

همچنین جنبش حماس نیز در واکنش به اظهار این وزیر صهیونیست تصریح کرد اظهارات بن غفیر افراطی مبنی بر قصدش برای ساختن کنیسه در مسجد الاقصی، اعلام نظر بسیار خطرناکی است که از ماهیت مقاصد و نیات رژیم  اشغالگر در قبال مسجدالاقصی پرده بر می‌دارد.

گفتنی است حدود دو هفته پیش وزیر امنیت داخلی اسرائیل به همراه یکی دیگر از اعضای دولت بنیامین نتانیاهو و حدود سه هزار شهرک نشین به مسجد الاقصی یورش بردند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا