خبر اولسیاسی

ورود دادستان کل انگلیس به پرونده امکان ممنوعیت فروش سلاح به رژیم صهیونیستی

دادستان کل کشور انگلیس، شخصا به موضوع امکان ممنوعیت صادرات تسلیحات کشورش به فلسطین اشغالی ورود کرد.

میدل ایست نیوز: ریچارد هرمر، دادستان کل انگلیس، در سایه تداوم جنگ در غزه و نگرانی از استفاده از تسلیحات انگلیسی بر خلاف قوانین بین‌المللی، به موضوع احتمال ممنوعیت صادرات تسلیحاتی کشورش به اسرائیل ورود کرد.

به گزارش الحره، در همین زمینه روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد: ریچارد هرمر به مقامات وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده است نمی‌تواند حکم مربوط به تحریم‌های تسلیحاتی را بدون اطلاع از اینکه آیا استفاده از این تسلیحات نقض قوانین بین‌المللی است یا خیر، تأیید کند.

این روزنامه نوشت: دلیل اصلی تأخیر در تصمیم گیری در مورد صادرات تسلیحات انگلیس به اسرائیل، تضاد و مناقشه حقوقی در بالاترین سطوح دولتی است که در هفته های اخیر با توجه به تشدید تنش ها در خاورمیانه حساس‌تر شده است.

گاردین همچنین به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت: دولت انگلیس متعهد به رعایت قوانین بین‌المللی است، ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که چیزی را صادر نمی‌کنیم که بتوان از آن برای ارتکاب یا تسهیل نقض جدی قوانین بشردوستانه استفاده کرد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس افزود: دولت در حال بررسی این موضوع است که آیا اسرائیل از قوانین بشردوستانه بین‌المللی پیروی می‌کند یا خیر و پس از تکمیل فرآیند بازبینی، تصمیمات جدید را اعلام خواهیم کرد.

گفتنی «دیوید لمی»، وزیر خارجه انگلیس، بازنگری در صادرات تسلیحات به اسرائیل را آغاز کرده است و پیشتر نیز درباره ممنوعیت فروش سلاح‌های تهاجمی صحبت کرده بود.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا