سیاسی

کشتی یونانی هدف قرار گرفته در دریای سرخ همچنان در آتش می سوزد

ماموریت نیروی دریایی وابسته به اتحادیه اروپا «اسپیدس»، با اشاره به زبانه کشیدن شعله‌های آتش از یک کشتی هدف قرار گرفته در آب‌های دریای سرخ، درباره وقوع فاجعه زیست محیطی بر اثر نشت احتمالی نفت هشدار داد.

میدل ایست نیوز: ماموریت نیروی دریایی وابسته به اتحادیه اروپا «اسپیدس» اعلام کرد: نفتکش «سونیون» که چند روز پیش با پرچم یونان در آب‌های دریای سرخ هدف حملات موشکی انصار الله قرار گرفت، همچنان در آتش می‌سوزد.

به گزارش الشرق الاوسط، ماموریت نظامی نیروی دریایی اروپا «اسپیدس» امروز دوشنبه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: آتش‌سوزی در کشتی «سونیون» که از 23 اوت با پرچم یونان توسط گروه حوثی یمن (انصارالله) هدف قرار گرفت، همچنان شعله‌ور است.

این منبع اعلام کرد: هنوز هیچ نشانه روشنی از نشت نفت وجود ندارد اما عکس‌هایی که دیروز منتشر شد، حاکی از زبانه کشیدن شعله‌های آتش و دود از عرشه کشتی است.

این در حالی است که چند روز پیش، آسپیدس، بعد از آن که توانست خدمه یک نفتکش یونانی را که هدف حمله انصار الله قرار گرفته بود، در حدود 77 مایل دریایی غرب الحدیده تخلیه کند، در مورد وقوع فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ هشدار داد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا