سیاسی

رایزنی وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ترکیه درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی

وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ترکیه در دیدار با یکدیگر به بحث و تبادل نظر درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

میدل ایست نیوز: وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ترکیه در دیدار با یکدیگر به بحث و تبادل نظر درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در آنکارا با هاکان فیدان همتای ترکیه‌ای خود دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف درباره روابط دوجانبه و نیز آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بایراموف گفت که آنکارا و باکو همواره بر اساس مفهوم یک ملت واحد در دو کشور گام برداشته‌اند و همچنان به حمایت از یکدیگر در آسانی و سختی ادامه خواهند داد.

فیدان افزود که ترکیه و جمهوری آذربایجان، روابط برادرانه و بی نظیری در جهان دارند که مبتنی بر تاریخ، فرهنگ، زبان و هویت مشترک است.

وزیر خارجه ترکیه افزود که بر اساس همین دیدگاه، ترکیه در جریان اشغالگری قره باغ از سوی ارمنستان، در کنار آذربایجان قرار گرفت و همچنان با قاطعیت در کنار این کشور باقی خواهد ماند.

فیدان تاکید کرد که تلاشها برای تقویت روابط ترکیه و آذربایجان که به سطح ائتلاف رسیده، همچنان ادامه دارد.

وزیر خارجه ترکیه گفت که در دیدار با همتای آذربایجانی خود، روابط دو کشور برادر را بررسی کرده و دو طرف بار دیگر بر تمایل مشترک برای تحقق صلح و ثبات دائمی در جنوب قفقاز تاکید کردند.

به گفته فیدان، در این دیدار، آخرین تحولات در روند مستمر صلح میان آذربایجان و ارمنستان بررسی شده است.

فیدان همچنین گفت که در این دیدار به تجاوز اسرائیل به نوار غزه و کشتار وحشیانه که همچنان در برابر دیدگان همه جهانیان ادامه دارد، پرداخته شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا