سیاسی

سفر قریب الوقوع نخست وزیر ایتالیا به بحرین

سفیر ایتالیا در بحرین از سفر قریب الوقوع نخست وزیر کشور خود به بحرین در راستای توسعه همکاری و روابط دو جانبه در حوزه‌های مختلف خبر داد.

میدل ایست نیوز: آندره‌آ کاتالانو، سفیر ایتالیا در بحرین اعلام کرد جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در چارچوب تلاش‌های دو کشور برای تقویت روابط دو جانبه و توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف، قصد دارد به زودی به منامه سفر کند.

به گزارش الخلیج آنلاین، کاتالانو تصریح کرد: سفر قریب الوقوع ملونی در پاسخ به دعوت پادشاه بحرین و در راستای تحکیم روابط منامه و رم انجام می‌شود و در این سفر درباره تقویت همکاری اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رایزنی صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: این سفر شامل دیدارهایی با مقامات ارشد بحرین و گفت‌وگو درباره راه‌های حمایت از همکاری مشترک در زمینه‌های انرژی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و تبادل تجربه‌ها در بخش آموزش و نوآوری خواهد بود.

سفیر ایتالیا در بحرین افزود: هماهنگی‌ها میان وزارت خارجه دو کشور در راستای برگزاری دومین نشست کمیته مشترک بحرین و ایتالیا که اولین نشست آن در ژوئن 2023 برگزار شده، در حال انجام است.

کاتالانو عنوان کرد که ایتالیا اولین شریک بحرین در اروپا به شمار می‌آید و مبادلات تجاری دو کشور در شرایط عالی است.

بحرین و ایتالیا دارای روابط تاریخی مستحکمی هستند و روابط دو کشور شاهد توسعه در حوزه‌های مختلف از جمله بازرگانی، گردشگری و آموزش است.

در اکتبر سال گذشته حمد بن عیسی آل خلیفه در سفر به رم، با ملونی دیدار و درباره راه‌های تقویت روابط میان دو کشور رایزنی کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا