سیاسی

ژنرال امریکایی: همه چیز به نحوه پاسخ ایران بستگی دارد

رئیس ستاد ارتش امریکا از کاهش خطر گسترش جنگ در خاورمیانه خبر داد و ایران را همچنان یک خطر بزرگ دانست.

میدل ایست نیوز: ژنرال «سی.کیو.براون» رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا، تصریح کرد: «بعد از مبادله آتش اخیر بین حزب الله لبنان و اسرائیل، خطرات کوتاه مدت گسترش جنگ در خاورمیانه، بدون تشدید تنش‌های بیشتر، تا حدودی فروکش کرده است، اما ایران با بررسی حمله به اسرائیل همچنان خطر بزرگی محسوب می شود.»

به گزارش الشرق الاوسط، «براون» پس از سفر سه روزه خود به منطقه خاورمیانه و به فاصله چند ساعت پس از حملات موشکی و پهپادی حزب الله به اسرائیل و حملات تل آویو به جنوب لبنان برای خنثی کردن یک حمله بزرگتر عنوان کرد: این یکی از بزرگ‌ترین درگیری‌های مرزی از حدود 10 ماه پیش بود که خسارت‌های محدودی به اسرائیل وارد کرد اما دو طرف یکدیگر را تهدید به انتقام‌جویی بیشتر نکردند.

وی افزود: حمله حزب الله تنها یکی از دو حمله بزرگی بود که در هفته‌های اخیر تهدیداتی مبنی بر انجام آن صورت گرفته بود ضمن آنکه ایران تهدید کرده است در پی ترور رهبر جنبش حماس در تهران در ماه گذشته،حمله‌ای انجام خواهد داد.

رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در پاسخ به اینکه آیا خطر یک جنگ منطقه‌ای اکنون کاهش یافته است، گفت: تا حدی می‌توان گفت بله. دو چیز وجود داشت که می‌دانستید اتفاق می‌افتد که یکی از آنها در واقع اتفاق افتاده است و اکنون بستگی دارد مورد دوم چطور پیش برود.

براون افزود: چگونگی پاسخ ایران یکی از عوامل تعیین‌کننده در نحوه پاسخ اسرائیل خواهد بود که این موضوع، به نوبه خود یکی از عوامل تعیین‌کننده در گسترش یا عدم گسترش درگیری خواهد بود.

وی همچنین هشدار داد خطری از جانب متحدان مسلح ایران در مناطقی مانند عراق و سوریه نیز وجود دارد که ممکن است به نیروهای آمریکایی حمله کنند، ضمن آنکه حوثی‌های (انصارالله) یمن نیز کشتی‌ها را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند و پهپادهایی را به داخل اسرائیل پرتاب می‌کنند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا