اقتصادیسیاسی

السودانی: درهای عراق به روی تاجران و شرکت‌های مصری باز است

نخست وزیر عراق در دیدار جمعی از تاجران و نمایندگان شرکت های بزرگ مصر، گفت که درهای عراق به روی تاجران و شرکت های مصری باز است.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز سه شنبه در مقر اقامت خود در شهر العلمین مصر، با شماری از تاجران نماینده شرکت های بزرگ مصر در بخش های مختلف دیدار کرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، السودانی در حاشیه سفرش به مصر، بر اهمیت روابط استراتژیک عراق و مصر و روند انسجام اقتصادی میان دو کشور در چارچوب روابط اقتصادی کشورهای عربی تاکید کرد.

وی اشاره کرد که عراق امروز در وضعیت بهبود و ثبات پس از پیروزی بر تروریسم به لطف ایستادگی همه طیف های جامعه خود قرار دارد.

نخست وزیر عراق توضیح داد که دولت عراق، دو سال گذشته برنامه ای بلندپروازانه و اولویت هایی را به همراه یک تیم وزارتی و مشورتی به خصوص در حوزه توسعه و اقتصاد با توجه به قدرتی که از لحاظ منابع طبیعی و انسانی دارد، آغاز کرده است.

وی تاکید کرد که عراق، بازار مهمی با میزان رشد فزاینده در پی موقعیت جغرافیایی مهم در منطقه ای حیاتی در جهان شده است.

السودانی ضمن تاکید بر اینکه کشورش میزبان سرمایه گذاران بزرگ مصر در زیرساخت ها و پروژه های شهرک های مسکونی است که به زودی روند اجرایی آن آغاز خواهد شد، اشاره کرد که درهای عراق به روی تاجران و شرکت های مصری باز است چرا که وجود آنها با توجه به تجارب موفقی که دارند و در چارچوب رویکرد سیاسی رهبران دو کشور به سوی همکاری و انسجام بیشتر، برای عراق مهم است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که دولت فرصت های سرمایه گذاری در همه صنایع ایجاد و خطوط تولید را به روزرسانی و اصل مشارکت میان بخش خصوصی و دولتی را راه اندازی کرده است.

وی با اشاره به تعیین مجموعه شهرک های صنعتی در عراق همزمان با پروژه جاده توسعه به عنوان یک پروژه استراتژیک مهم، گفت که نخستین مرحله از بندر فاو، اواخر 2025 تکمیل خواهد شد و یک گام ویژه در منطقه به همراه بزرگترین شهرک صنعتی خواهد بود.

از طرفی دیگر، تاجران مصری و نمایندگان شرکت ها، آمادگی خود برای کار در عراق در زمینه های مختلف از جمله جاده توسعه و بخش صنعت دارو و بیمارستان و زیرساخت ها و صنایع ساختمانی را ابراز کردند و درباره شرکت های امیدبخش میان بخش های خصوصی عراق و مصر سخن گفتند.

همچنین بخوانید

السیسی در دیدار السودانی: عراق قوی ستون منطقه و کشورهای عربی است

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا