خبر اولسیاسی

السیسی در دیدار السودانی: عراق قوی ستون منطقه و کشورهای عربی است

رئیس جمهور مصر در دیدار نخست وزیر عراق ضمن ابراز افتخار نسبت به روابط با عراق، بر اهتمام شدید خود به همکاری کامل در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: عراق قوی، ستون منطقه و کشورهای عربی است.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در شهر العلمین مصر با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو گرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، دو طرف درباره روابط دوجانبه و اهمیت گسترش همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف در راستای تقویت منافع متقابل میان عراق و مصر رایزنی کردند.

طرفین به بررسی مسائل منطقه‌ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک و در راس آن تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه پرداختند.

السودانی به عمق روابط عراق و مصر که گام مهمی در سطح همکاری متمایز برداشته‌اند و محوری که دو کشور در راستای منافع خود و همچنین ثبات منطقه ایجاد کرده‌اند، اشاره کرد.

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر اهتمام عراق به همکاری و استقبال از شرکت‌های مصری به خصوص در حوزه‌های مسکن، کشاورزی و مدیریت آب، به تداوم همکاری در چارچوب کمیته مشترک عراق و مصر و پیگیری مستقیم آن با توجه به پیشرفتی علی الخصوص در حوزه صنایع نفتی تبدیلی دارد، اشاره کرد.

السودانی بیان کرد که عراق با ثبات، عامل قدرت برای همه برادران و دوستان در منطقه است و تاکید کرد که دولت عراق در مساله تحولات در منطقه با توجه به منافع عالی عراق حرکت می‌کند.

وی تاکید کرد که عراق می‌تواند صحنه ای برای تلاقی میان کشورهای منطقه و کشورهای دوست باشد.

دو طرف ضمن بررسی جنگ در نوار غزه، بر حق فلسطین در برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس تاکید کردند.

السودانی با تاکید بر اینکه سکوت جامعه بین الملل، رژیم صهیونیستی را تشویق می‌کند تا از همه خطوط قرمز عبور کند، تلاش‌های مصر در راستای آتش بس در غزه را تحسین کرد.

رئیس جمهور مصر نیز ضمن ابراز افتخار نسبت به روابط با عراق، بر اهتمام شدید خود به همکاری کامل با عراق در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

السیسی با تاکید بر اینکه عراق قوی، ستون منطقه و کشورهای عربی است، اشاره کرد که نظرات دو کشور درخصوص همکاری مشترک یکسان است و اراده سیاسی واضحی نزد دو کشور در خصوص انسجام وجود دارد.

وی اقدامات دولت عراق در تثبیت ثبات و توسعه و گشایش اقتصادی در سطح کشورهای منطقه و جهان را تحسین کرد.

طرفین درخصوص پرونده‌های مشترک در زمینه‌های نفت، کشاورزی، مدیریت آب و همچنین چارچوب همکاری سه جانبه با اردن رایزنی کردند و به بررسی اوضاع منطقه پرداختند.

السیسی و السودانی تاکید کردند که تحولات منطقه نیازمند تداوم هماهنگی میان دو کشور و با سایر کشورهای دوست و برادر است.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا