سیاسی

عربستان اظهارات وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

عربستان سعودی درخواست یکی از وزرای رژیم صهیونیستی را برای احداث کنیسه یهودی در مسجد الاقصی محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عربستان سعودی اظهارات یکی از وزیران رژیم صهیونیستی را که در آن خواستار احداث کنیسه یهودی در مسجد الاقصی شده بود، محکوم کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، وزارت خارجه عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای، بر رد قاطعانه این اظهارات افراط‌گرایانه و تحریک‌آمیز و مخالفت با اقدامات مستمر این رژیم برای تحریک احساسات مسلمانان در سراسر جهان و لزوم احترام به وضعیت تاریخی و قانونی مسجد مبارک الاقصی تاکید کرد.

وزارت خارجه عربستان در این بیانیه، بار دیگر از جامعه بین‌المللی خواست به مسئولیت‌های خود در قبال پایان دادن به فاجعه انسانی برای ملت برادر فلسطین عمل و سازوکارهایی جدی را برای پاسخگویی مقامات اسرائیلی در خصوص نقض مداوم قوانین، عرف‌ها و قطعنامه‌های بین‌المللی فعال کند.

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از ایتامار بن غفیر وزیر امنیت داخلی این رژیم اعلام کرده است که وی قصد دارد کنیسه‌ای را در محل معبد (خیالی) سلیمان که یهودیان چنینن نامی را بر مسجد الاقصی اطلاق می‌کنند، بنا کند.

این وزیر تندروی افراطی ادعای خود را با این بهانه و توجیه مطرح کرده است که قانون حقوق مسلمانان و یهودیان را برای اقامه نماز در مسجد الاقصی برابر می‌داند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا