سیاسی

رئیس شورای اروپا: باید مانع گسترش جنگ در منطقه شویم

رئیس شورای اروپا با فاجعه‌آمیز خواندن اوضاع غزه تاکید کرد: به دنبال هماهنگی با کشورهای منطقه برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها هستیم.

میدل ایست نیوز: شارل میشل، رئیس شورای اروپا با تاکید بر لزوم پایبندی به راه حل دو کشوری و تشکیل کشور مستقل فلسطینی تصریح کرد: باید فشارها را به منظور برقراری آتش‌بس بر اسرائیل و حماس بیشتر کنیم زیرا تا زمانی که دولت اسرائیل و جنبش حماس به آتش‌بس پایبند نباشند، اوضاع تغییر نخواهد کرد.

به گزارش الجزیره، رئیس شورای اروپا تاکید کرد: برای برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی همگی اسرا جایگزین دیگری وجود ندارد و موضع ما در این خصوص روشن است و بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس و آزادی هر چه سریع‌تر گروگان‌ها تاکید داریم.

وی عنوان کرد: ما از روند توسعه در سرزمین‌های فلسطینی به ویژه در بخش بهداشت و آموزش حمایت می‌کنیم و معتقدیم آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل (اونروا) نقشی اساسی در سرزمین‌های فلسطینی ایفا می‌کند.

میشل برقراری صلح را تنها راه تضمین امنیت دراز مدت در منطقه دانست و گفت: ما  از ورود مواد غذایی اولیه و بهداشتی به نوار غزه حمایت می‌کنیم و اشغال کرانه باختری را غیرقانونی می‌دانیم و تاکید داریم همه باید به قوانین بین المللی احترام بگذارند.

رئیس شورای اروپا با تاکید بر لزوم رعایت قوانین بشردوستانه و حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای آوردن کمک و واکسن به نوار غزه، خاطر نشان کرد: 27 کشور عضو اتحادیه اروپا حدود یک میلیارد دلار به غزه اختصاص داده‌اند، اما مشکل در تحویل آن است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا