سیاسی

آمار شهدای اصحاب رسانه در جنگ غزه

دستکم 116 روزنامه‌نگار و کارمند فعال در بخش رسانه در میان بیش از 41 هزار شهیدی قرار دارند که از آغاز جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند.

میدل ایست نیوز: بر اساس تحقیقات اولیه کمیته حمایت از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران تا تاریخ 27 آگوست 2024 ، دستکم 116 روزنامه نگار و کارمند فعال در بخش رسانه در میان بیش از 41 هزار شهیدی قرار دارند که از آغاز جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش سی ان ان، نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد، پوشش تحولات این جنگ باعث شده است، این دوره به خونین‌ترین دوره برای روزنامه‌نگاران از زمان شروع جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های مربوط به اصحاب رسانه در سال 1992 تبدیل شود.

این منبع با اشاره به اینکه کمیته حفاظت از خبرنگاران در حال بررسی حدود 350 مورد دیگر از جان باختن‌ها، بازداشت و زخمی شدن احتمالی اصحاب رسانه است، تصریح کرد: خبرنگاران در غزه هنگام تلاش برای پوشش درگیری‌ها بویژه در طول تهاجم زمینی اسرائیل به این منطقه، با خطرات بالایی از جمله حملات هوایی ویرانگر، قطعی ارتباطات، کمبود منابع و قطعی گسترده برق مواجه هستند و این به معنای آن است که مستند کردن و ثبت وقایع به طور فزاینده‌ای دشوار شده است.

بر اساس اطلاعات و داده‌های منتشر شده از سوی این کمیته تا تاریخ 27 اوت، 116 روزنامه نگار و متخصص رسانه، از جمله 111 فلسطینی، 2 اسرائیلی، و 3 روزنامه نگار لبنانی هنگام پوشش اخبار و تحولات جان باخته‌اند و 33 خبرنگار و روزنامه‌نگار نیز زخمی و 2 خبرنگار هم ناپدید و 53 نفر هم بازداشت شده‌اند.

در این گزارش همچنین به مواردی نظیر حملات فیزیکی متعدد، تهدیدها، حملات الکترونیکی، سانسور و شهادت اعضای خانواده نیز اشاره شده است.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا