اجتماعیسیاسی

برگزاری جشنواره فرهنگی ترکمان‌های عراق در شهر اربیل

ترکمان‌های عراق ششمین جشنواره فرهنگی خود را با حضور شمار زیادی از مقامات و نویسندگان و هنرمندان در استان اربیل در شمال این کشور برگزار کردند.

میدل ایست نیوز: اداره کل فرهنگ و هنر ترکمان‌ها وابسته به وزارت فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان عراق، ششمین جشنواره خود را شامل سمینارها و نمایشگاه کتاب و عکس با حضور جمع کثیری از مقامات دولتی، نویسندگان و هنرمندان عراقی از طیف‌های مختلف جامعه عراق در استان اربیل برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، آریان فرج از مشاوران وزارت فرهنگ اقلیم کردستان گفت: به شخصیت ها، نویسندگان، روشنفکران، شاعران و هنرمندان ترکمان در شهر اربیل درود می فرستیم و بر این مساله تاکید می کنیم که دولت اقلیم کردستان به آداب و رسوم فولکلور، میراث و فرهنگ و ادبیات ترکمان‌ها اهمیت می دهد و آن را به مانند بقیه طیف‌ها و مولفه های جامعه عراق حفظ می کند.

محمد دلشاد، مدیرکل فرهنگ و هنر ترکمان‌ها نیز تصریح کرد: ما دائم در تلاش هستیم تا میراث، فرهنگ فولکلور ترکمان‌ها را زنده نگه داریم و از آن حمایت کنیم ضمن آنکه دولت اقلیم هم  توجه زیادی به قشر ترکمان داشته و در همه زمینه ها از آنها حمایت کرده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا