سیاسی

در نشستی با نخست وزیر تونس
تاکید السودانی بر اهتمام دولت عراق به موفقیت دولت جدید تونس

نخست وزیر عراق در نشستی با همتای تونسی خود، بر اهتمام دولت عراق به موفقیت دولت جدید تونس تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: نشست هیئت های عراق و تونس به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و کمال المدوری، نخست وزیر تونس برگزار شد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، وزرای دو کشور، پرونده های مشترک در حوزه های نفت، حمل و نقل، گردشگری، آموزش، فرهنگ و ورزش را بررسی کردند.

در این نشست، نتایج نشست های کمیته مشترک و یادداشت های تفاهم امضا شده در زمینه های مختلف و سازوکار اجرای آن علاوه بر برگزاری نشست جدید شورای تجاری مشترک عراق و تونس بررسی شد.

السودانی در این نشست بر اهتمام دولت عراق به موفقیت دولت جدید تونس تاکید و بیان کرد که این سفر نشان دهنده اراده و تمایل جدی برای تقویت روابط است.

وی نسبت به برقراری روابط مستحکم میان عراق و برادرانش ابراز امیدواری، و طرح دولت تونس برای تسهیل اعطای روادید به عراقی ها که گامی مهم برای تقویت روابط است را تحسین کرد.

السودانی توضیح داد که عراق یک کشور دموکراتیک مبتنی بر تفکیک قوا است و امروز شاهد امنیت و ثبات بسیاری است که منجر به جریان توسعه بی سابقه ای شده است.

نخست وزیر عراق به تحقق پیروزی بر تروریسم، تقویت تلاش های دولت برای اجرای برنامه ها و طرح های توسعه و تامین محیط سرمایه گذاری یکپارچه و جذاب برای شراکت های اقتصادی اشاره کرد.

از طرفی دیگر نخست وزیر تونس به موفقیت عراق در تحقق امنیت و بازیابی روند توسعه اشاره و پروژه پیشگام جاده توسعه که عراق را به مرکز تجارت جهانی تبدیل خواهد کرد، تحسین کرد.

وی به گام های دولت در ایجاد محیط سرمایه گذاری موفق از طریق یک برنامه اصلاحات بلندپروازانه اشاره کرد.

در این نشست، چالش های منطقه و موضع یکسان عراق و تونس در قبال تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه بررسی شد.

همچنین بخوانید

از تشکیل شورای تجاری با تونس تا لغو روادید؛ محور گفت‌وگوی قیس سعید و السودانی

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا