خبر اولسیاسی

تاکید السودانی و همتای تونسی‌اش بر تداوم تقویت همکاری مشترک

نخست وزیران عراق و تونس طی کنفرانسی مطبوعاتی بر تداوم تلاش ها برای تقویت همکاری مشترک و توسعه سازوکارهای آن تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق تاکید کرد که سفرش به تونس در پاسخ به دعوتی رسمی انجام شده و جایگاهی مهم در روند تقویت روابط دوجانبه است.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، وی بر اهتمام دولت و تمایل صادقانه آن برای همکاری مشترک و تقویت روابط در زمینه های مختلف تاکید کرد.

السودانی در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای تونسی خود بیان کرد که این سفر پس از 3 ماه از برگزاری نشست کمیته مشترک عراق و تونس در بغداد و امضای چند یادداشت تفاهم مهم در زمینه های مختلف انجام شده است و نقشه راهی است که نتایج این سفر نیز به آن اضافه شده است.

وی با اشاره به توافق بر سر پرونده های مرتبط با نفت، صنعت و تجارت و روابط مالی و بانکی و فعالیت های فرهنگی، ورزشی، علمی و گردشگری، تصمیمات اتخاذ شده برای لغو روادید در سطح تسهیل تردد و ارتباط در بخش گردشگری و تردد تاجران و شرکت ها را تحسین کرد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که مذاکرات بر سازوکارهای اجرای نتایج کمیته مشترک یا نشست های امروز متمرکز بوده است.

وی اصرار واضح از سوی دو طرف برای پیگیری دقیق و ارزیابی پیوسته نتایج نشست های کمیته مشترک را بیان کرد.

السودانی با بیان اینکه عراق محیطی برای سرمایه گذاری و فرصت های بیشتر در زمینه های مختلف دارد، به تمایل بخش خصوصی عراق برای سرمایه گذاری در تونس در راستای انسجام در سرمایه گذاری های متقابل اشاره کرد.

وی اشاره کرد که تقویت تبادل تجاری، مقدمه ای برای تحقق انسجام اقتصادی مورد نظر میان دو کشور است.

نخست وزیر عراق با اشاره به مواضع رسمی دو کشور در قبال حملات رژیم صهیونیستی به غزه و اراضی فلسطینی، تاکید کرد که دیدار امروز با سران تونس، در راستای سلسله دیدارها با دولت های برادر و دوست برای تجلی مواضع در راستای توقف این جنگ ویرانگر است که در حال گسترش به سایر مناطق در خاورمیانه است و جهان را با جنگی فراگیر تهدید می کند.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا