سیاسی

شهادت 10 نفر در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی

تشدید حملات صبح امروز نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطقی از کرانه باختری دستکم 10 شهید برجا گذاشت.

میدل ایست نیوز: ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز چهارشنبه عملیات نظامی گسترده ای را در شهرهای جنین و طولکرم در شمال کرانه باختری اشغالی آغاز کرده است و بنابر آمار اولیه وزارت بهداشت فلسطین در نخستین ساعات این عملیات 10 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان این رژیم به شهادت رسیده اند.

به گزارش الشرق الاوسط، «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه ای مشترک با دستگاه امنیت داخلی این رژیم موسوم به «شین بت» اعلام کرد: نیروهای امنیتی اکنون عملیاتی را برای خنثی کردن تروریسم در جنین و طولکرم آغاز کرده اند.

این حمله به فاصله دو روز بعد از حمله هوایی اسرائیل به کرانه باختری صورت می گیرد که بنا به گفته مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین منجر به شهادت پنج نفر شد.

در همین ارتباط، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی تجاوز همه جانبه ای را به شهرها و اردوگاه های شمال کرانه باختری اشغالی آغاز کرد. این رژیم تلاش‌های گسترده ای را برای تحمیل واقعیت های میدانی جدید با هدف تحمیل واقعیت های میدانی جدید و الحاق بخش های دیگری از کرانه باختری به اراضی اشغالی شروع کرده است.

از سوی دیگر گردان های شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح نیز اعلام کرد: مبارزان این گردان در میدان نبرد با تیربار و مواد منفجره به تهاجم صهیونیست‌ها به شهر هایجنین، طوباس و طولکرم پاسخ دادند.

گفتنی است کرانه باختری رود اردن که از سال 1967 به دست رژیم صهیونیستی اشغال شده، بیش از یک سال است که شاهد تشدید خشونت ها است و از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در هفتم اکتبر اوضاع بسیار بدتر شده و از آن زمان تاکنون دستکم 640 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیل یا شهرک نشینان به شهادت رسیده اند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا