سیاسی

آغاز گسترده‌ترین عملیات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که گسترده‌ترین عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از سال 2002، در شمال کرانه باختری آغاز شد.

میدل ایست نیوز: ارتش رژیم صهیونیستی از نیمه شب گذشته و بامداد امروز چهارشنبه، عملیات نظامی گسترده‌ای را در شمال کرانه باختری آغاز کرد.

به گزارش العربی الجدید، این عملیات با مشارکت شمار زیادی از نظامیان صهیونیست و پهپادها و بالگردهای نظامی انجام شد.

رسانه‌های عبری اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی، عنوان «اردوگاه‌های تابستانی» را بر این عملیات قرار داد.

این رسانه‌ها، این عملیات را گسترده‌ترین عملیات از سال 2002 تاکنون اعلام کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی عملیات خود را در جنین و طولکرم با هدف مقابله با مقاومت مسلحانه فلسطین آغاز کردند.

شبکه «کان» گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی به طور همزمان در دو شهر حضور دارند و این عملیات با مشارکت بالگردهای نظامی و پهپادها برای کمک و پوشش نیروهای زمینی انجام شده است.

این عملیات تاکنون منجر به شهادت 9 فلسطینی در شهرهای جنین و طوباس شده است. براساس اعلام هلال احمر فلسطین، 13 نفر نیز در پی یورش رژیم صهیونیستی به طوباس، جنین و طولکرم، زخمی شدند.

این شهدا در پی اصابت گلوله نظامیان صهیونیست و دو حمله هوایی به یک خودرو در جنین و یک منزل در اردوگاه الفارعه در شهر طوباس به شهادت رسیدند.

روزنامه یسرائیل هیوم نیز نوشت که این عملیات با تمرکز بر شمال کرانه باختری ممکن است چند روز ادامه یابد و هدف از آن تعامل با تهدید بمب‌ها است.

در همین رابطه، یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره عملیات نظامی در کرانه باختری گفت که در کرانه باختری نیز باید همانند غزه، فلسطینیان به طور موقت تخلیه شوند و با تهدید همانند آنچه در غزه انجام شده، تعامل شود.

نیروهای رژیم صهیونیستی طی دو سال اخیر، یورش‌های گسترده‌ای به اردوگاه‌های شمال کرانه باختری انجام دادند اما این یورش‌ها از زمان آغاز جنگ در نوار غزه تشدید شده و شهادت صدها فلسطینی و تخریب زیرساخت‌ها و جاده‌ها را به دنبال داشته و هزاران نفر نیز بازداشت شده‌اند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا