سیاسی

درخواست نتانیاهو برای تقویت گارد محافظتی پسرش در میامی امریکا

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش تنش‌ها، خواستار تقویت گارد حفاظتی فرزندش در امریکا و افزایش تدابیر امنیتی برای خانواده خود شده است.

میدل ایست نیوز: رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند بینامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواستار تقویت گارد حفاظتی فرزند خود در ایالت میامی امریکا از بیم حملات انتقامجویانه علیه وی شده است.

به گزارش الجزیره، وبگاه اسرائیلی «والا» نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به خاطر پیش‌بینی‌ها و بیم و نگرانی از انتقام‌جویی ایران برای ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران در تاریخ 31 ژوئیه گذشته، خواستار تقویت تدابیر محافظتی از یائیر نتانیاهو فرزند خود شده است.

این منبع افزود: نتانیاهو از بیم اینکه مبادا واکنش ایران یا عوامل آن به ترور هنیه، روی شخصیت‌ها و اهداف اسرائیلی در خارج از کشور متمرکز شود، خواستار تشدید اقدامات امنیتی پیرامون «یائیر» فرزند خود شده است.

به گزارش والا، یائیر نتانیاهو 33 ساله، از آوریل 2023 تحت حفاظت سرویس امنیتی اسرائیل (شین بت) با هزینه سالانه 2.5 میلیون شکل (حدود 680 هزار دلار) در شهر میامی امریکا زندگی می‌کند.

این منبع گزارش داد: «یوسی شلی»، مدیر دفتر نتانیاهو، در روزهای اخیر به کمیته مشورتی شین بت برای امنیت شخصی مراجعه و از وی درخواست کرده است تا تدابیر امنیتی پیرامون یائیر را تشدید کند.

این منابع افزودند کمیته مشورتی نیز خواستار دسترسی به مواد خام اطلاعاتی شده است که بر اساس آن بتواند تشدید امنیت یائیر را توجیه کند و نمی‌خواهد تنها بر احساسات امنیتی تکیه کند.

گفتنی است مسئولیت تامین امنیت اعضای خانواده نتانیاهو بر عهده یگانی موسوم به «ماگن» است که زیر نظر دفتر وی فعالیت می کند، اما تظاهرات گسترده و طوفانی در تل آویو علیه طرح جنجالی اصلاحات قضایی نتانیاهو در سال 2023 خانواده وی را بر آن داشت تا تشدید تدابیر امنیتی را درخواست کنند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا