سیاسی

در دیدار فواد حسین و همتای تونسی وی صورت گرفت
بررسی روابط دوجانبه عراق و تونس و راه‌های تقویت آن

وزیران خارجه عراق و تونس در دیدار با یکدیگر درباره مقدمات برگزاری نشست‌های آتی کمیته مشترک و نیز روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن بحث و تبادل نظر کردند.

میدل ایست نیوز : وزیران خارجه عراق و تونس در دیدار با یکدیگر درباره مقدمات برگزاری نشست‌های آتی کمیته مشترک و نیز روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، فواد حسین معاون نخست وزیر و وزیر خارجه عراق شامگاه چهارشنبه با محمد علی النفطی وزیر خارجه تونس دیدار کرد که طی آن دو طرف آماده سازی ها برای برگزاری نشست های کمیته عراقی، تونسی را بررسی کردند که در تونس برگزار خواهد شد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق،در این دیدار، روابط دوجانبه میان دو کشور و راههای تقویت آن و نیز هماهنگی در خصوص مسائل بین المللی و چالش های پیش رو بررسی و بر پیگیری نتایج کمیته عراقی، تونسی تاکید شد که ماه مه گذشته در بغداد شکل گرفت.

این بیانیه افزود که فواد حسین از طرف تونسی به خاطر تسهیلات ارائه شده در زمینه روادید عراقی ها برای سفر به تونس تشکر کرد.

دو طرف همچنین امکان افزایش سفرهای هوایی میان دو کشور و تلاش برای توسعه روابط تجاری و همکاری در زمینه های فرهنگی و آموزشی از جمله ارائه بورسیه های تحصیلی را بررسی کردند.

بر اساس این بیانیه، وزیران خارجه عراق و تونس، آمادگی ها و مقدمات برگزاری نشست های آتی کمیته مشترک در تونس را بررسی و بر اهمیت ادامه همکاری و فعالیت مشترک برای تقویت روابط میان دو کشور در تمام زمینه ها تاکید کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا