اقتصادی

السودانی: آماده ارائه تسهیلات به بخش خصوصی تونس بر اساس سازوکارهای مورد توافق هستیم

نخست وزیر عراق در دیدار با گروهی از تجار و نمایندگان شرکت‌ها و بخش خصوصی تونس بر فراهم بودن فضای سرمایه‌گذاری در عراق و آمادگی دولت خود برای ارائه تسهیلات و کمک به بخش خصوصی تونس بر اساس سازوکارهای مورد توافق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در سفر خود به تونس در مقر اقامت خود در پایتخت این کشور در دیدار با گروهی از تجار نخبه و نمایندگان شرکت های تونسی و بخش خصوصی این کشور بر فراهم بودن فضای سرمایه گذاری در عراق و آمادگی دولت خود برای ارائه تسهیلات و کمک به بخش خصوصی تونس بر اساس سازوکار های مورد توافق تاکید کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی شب گذشته، ضمن تقدیر از رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور برای پذیرایی و میهمان نوازی گرمشان، آن را بیانگر عمق روابط برادرانه بین دو ملت برادر دانست و تاکید کرد: انجام گفتگوهای مهم و سازنده در واقع تکمیل کننده نشست سه ماه قبل کمیته عراق و تونس است که در واقع به مثابه یک نقطه شروع برای بنیان این سفر و نتایج آن به شمار می رود.

السودانی با اشاره به تمایلش برای دیدار با بخش خصوصی و بازرگانان تونسی که محور اساسی گفتگوها با دولت تونس بود، تصریح کرد : فضای تجاری و فرصت های موجود، چه در عراق و چه در تونس برای تجار و بازرگانان عراقی فراهم است و بر سر سرمایه گذاری مشترک و مبادلات تجاری بین دو کشور اتفاق نظر وجود دارد.

نخست‌وزیر عراق با اشاره به فرصت‌های امیدوارکننده در بخش‌های مختلف، تاکید کرد: عراق پس از پیروزی بزرگ خود بر تروریسم بر همه چالش‌های امنیتی فائق آمده است و همه بخش‌های این کشور از امنیت و ثبات برخوردار است و همین مساله باعث شده دولت راحت تر به اولویت های توسعه اقتصادی همه جانبه اهتمام و اولویت دهد و روی داشته های این کشور از قبیل منابع طبیعی و انسانی، موقعیت جغرافیایی و بازاری با ظرفیت جذب و گنجایش همه نیازها سرمایه گذاری کند.

نخست وزیر عراق در پایان به گام های دولت در اصلاح اقتصاد، تقویت فضای جذاب کسب و کار و ارائه فرصت ها و پروژه ها در همه بخش ها اشاره و بر آمادگی دولت خود برای ارائه تسهیلات و کمک به بخش خصوصی تونس بر اساس سازوکار های مورد توافق تاکید کرد.

منبع
دفتر نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا