سیاسی

در تماس تلفنی با صدراعظم آلمان مطرح شد
تاکید السیسی بر تشکیل کشور مستقل فلسطینی به عنوان راه حل صلح پایدار

رئیس جمهور مصر و صدراعظم آلمان در تماسی تلفنی ضمن بررسی اوضاع منطقه، بر توسعه و تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز:  اولاف شولتز صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با عبدالفتاح السیسی و رایزنی درباره مسائل مختلف، بر چشمداشت دو کشور به تقویت روابط دوجانبه در همه زمینه ها و همچنین افزایش هماهنگی و رایزنی مستمر در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک تاکید کردند.

به گزارش الشرق الاوسط، احمد فهمی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر، تصریح کرد: دو طرف در این تماس تلفنی در خصوص تحولات و اوضاع منطقه خاورمیانه گفتگو و  بر اهمیت تلاش برای جلوگیری از گسترش درگیری ها در منطقه  و پایان دادن به جنگ تقریبا یک ساله در نوار غزه تاکید کردند.

عبدالفتاح السیسی در این گفتگو، بر اهمیت ایفای نقش تعیین کننده و مؤثر جامعه بین المللی در حصول اطمینان از وجود اراده سیاسی برای دستیابی به توافق آتش بس و مبادله اسرا و گروگان ها و پاسخ مثبت به تلاش های میانجی ها تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد یک راه حل و  مسیر سیاسی جامع تاکید کرد که بر اساس آن کشور مستقل فلسطینی طبق ایده راه حل دو کشوری مطابق با قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی  و با هدف دستیابی به ثبات پایدار در منطقه تشکیل شود.

السیسی و شولتز بر ادامه رایزنی و هماهنگی در خصوص تلاش‌ها برای بازگرداندن صلح و ثبات در منطقه توافق کردند و در ادامه  صدراعظم آلمان از تلاش‌های  صادقانه مصر برای کاهش بحران و توقف جنگ و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تقدیر کرد

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا