سیاسی

حماس از شکست مذاکرات دوحه خبر داد

حماس از شکست مذاکرات برقراری آتش در غزه در دوحه پایتخت قطر بر اثر لجاجت ورزی هیات اعزامی رژیم صهیونیستی خبر داد و ساکنان کرانه غربی را به انتفاضه فراخواند.

میدل ایست نیوز: یکی از رهبران حماس از شکست گفتگوها و دیدارهای دوحه برای برقراری آتش بس در نوار غزه خبر داد.

به گزارش المیادین، یکی از رهبران حماس اعلام کرد نشست های طرفهای میانجی در دوحه نتوانسته است رژیم اسرائیل را از اصرار خود برای باقی ماندن در محور «فیلادلفیا»(صلاح الدین) منصرف کند.

وی تصریح کرد: میانجی ها در این دیدار موفق نشدند  وتوی رژیم اسرائیل علیه آزادی 65  فلسطینی محکوم به حبس ابد را لغو کنند و به نظر می رسد مذاکرات به دلیل امتناع اسرائیل از پاسخگویی به پیشنهادهای  میانجی‌ها برای رسیدگی به مسائل باقی‌مانده به سمت فروپاشی پیش می‌رود.

این رهبر حماس گفت: حماس تاکید کرده است که مذاکرات به شکل و شمایل و روش  کنونی به جایی نخواهد رسید.

این مقام حماس گفت:میانجی ها از لجاجت و موضعگیری های ناهمگون اسرائیل به شدت ناامید شده اند و  این رویکرد را مانع پیشبرد مذاکرات می دانند و این در حالی است که واشنگتن با وجود آگاهی از این رویکرد و مواضع تل آویو فشاری به این رژیم وارد نمی کند.

حماس از سوی دیگر با انتشار بیانیه ای،  عملیات نظامی اشغالگران در جنین را تداوم جنایات جنگی در کرانه باختری و غزه دانست و از توده‌های مردم و مبارزان قهرمان مقاومت در تمامی استان‌های کرانه باختری درخواست کرد برای دفع تجاوزات و تشدید درگیری ها با این رژیم دست به انتفاضه زنند.

حماس تاکید کرد: ارتکاب این قتل عام ها و جنایات و تجاوزات اشغالگران در کرانه باختری، در پایداری و مقاومت ما خدشه ای وارد نخواهد کرد.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا