سیاسی

رایزنی وزیران خارجه ایران و اردن درباره آخرین تحولات منطقه

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن در تماس تلفنی با وزیر خارجه ایران، روابط دوجانبه و آخرین تحولات فلسطین  را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

میدل ایست نیوز: معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن در تماس تلفنی با وزیر خارجه ایران، روابط دوجانبه و آخرین تحولات فلسطین را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران، ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن در بخشی از این گفتگو با ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در غزه و گسترش تنش ها در کرانه باختری گفت: لازم است تنش‌ها در نوار غزه و کرانه باختری هر چه سریع‌تر متوقف شود.

وزیر خارجه ایران در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از توافق مورد نظر مردم و مقاومت فلسطین حمایت خواهد کرد، افزود: کشورش آمادگی دارد در زمینه روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌و‌گوهای سازنده‌ای با اردن داشته باشد.

عباس عراقچی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با تداوم اقدامات جنایتکارانه خود، عامل اصلی گسترش تنش و درگیری در منطقه است، آن رژیم را بزرگ‌ترین مانع بر سر راه دستیابی به توافق پایان جنگ علیه غزه دانست و بر ضرورت اقدام مؤثر جامعه بین‌المللی به منظور توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان تاکید کرد.

دو طرف استمرار رایزنی‌ها بین دو کشور را مورد تاکید قرار داده و آن را در راستای منافع دو کشور و منطقه دانستند.

گفتنی است الصفدی انتصاب عراقچی به عنوان وزیر خارجه ایران را به وی تبریک گفت و برایش آرزوی موفقیت کرد.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا